Petra Hammesfahr: De zondares

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Petra Hammesfahr: De zondares

Berichtdoor irene » 21 Apr 2009, 14:45

Het spannende samenleesboek van de maanden april/mei is uit.
Ik heb er een behoorlijke lange tijd over gedaan, zeker voor een thriller.
Het boek heeft echter een behoorlijke indruk om me achtergelaten. Van het begin af aan wordt men letterlijk meegezogen in deze razend, beklemmende en verontrustende psychologische thriller.
Stapje voor stapje vertelt Hammesfahr de jeugdervaringen van de hoofdpersoon: Cora Bender. Een prachtige omschrijving van de ijverige hoofdcommissaris Rudolf Grovian, die de psyche van Cora probeert te doorgronden. Misschien dat e.e.a. wat traag en langdradig verteld wordt, voor mij deed dit in ieder geval geen afbreuk aan het boek. Ik heb ervan genoten van de eerste tot en met de laatste bladzijde. Een verhaal dat zich diep in mijn geheugen heeft genesteld en nog zeer lang in mijn hoofd zal rondspoken.
Ik stuur het boek op naar Joanazinha, wellicht dat Marjo of iemand anders het daarna wil lezen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie leeservaring.

groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 23 Apr 2009, 20:06

Alvast bedankt irene! Je reactie maakt me zeer nieuwsgierig!

Groetjes,
Joanazinha

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 24 Apr 2009, 23:06

En ontvangen! Dank je wel; ik ga er zo gauw mogelijk aan beginnen.

Groetjes en fijn weekend,
Joanazinha

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Apr 2009, 12:38

Ik ben er in aan het lezen. Vreemd verhaal hoor. Je zou sympathie moeten hebben voor de hoofdpersoon, maar ik vind haar een ongelooflijk stom mens.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 26 Apr 2009, 21:49

Ik moet er nog in beginnen, ben wel erg nieuwsgierig geworden Marjo, na jouw ontboezeming :D . Dit wordt dus mijn volgende boek (moest kiezen uit 4 te lezen boeken, maar deze gaat nu voordringen...).

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Apr 2009, 12:30

Verslag volgt nog, maar mijn mening heb ik moeten herzien..en al vind ik dat het boek ergens na het midden wat inzakt, toen ik daar doorheen was, wilde ik de afloop kennen ook!

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 27 Apr 2009, 18:01

Ik moest in eerste instantie wel gniffelen toen ik Marjo's eerste visie over het boek las. Eigenlijk had ik bij het lezen in het begin ook dezelfde gedachte. Maar wacht maar, dacht ik, je komt er vanzelf wel achter dat je je mening moet herzien.
Je hebt inderdaad gelijk dat het boek halverwege wat vertraagd, wat door kabbelt, daarom duurde het bij mij ook zo lang eer ik deze thriller uit had.
Het was wel de moeite waard... én een onverwachte ontknoping.


groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 28 Apr 2009, 20:02

Geweldig goed, knap en intrigerend boek! Ik heb ervan genoten. Laag na laag wordt afgepeld, herinnering na herinnering wordt - soms schokkend beschreven, soms in een flashback naar voren gebracht - bij de hoofdpersoon naar boven gebracht. Wat blijft is een verbluffende toedracht; hoewel ik de ontknoping al een beetje aan had zien komen.

Bedankt irene, dat je me op het spoor van deze schrijfster hebt gezet!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Apr 2009, 20:51

Jij gaat meer lezen van haar dus?
Ik weet het niet hoor. Het heeft achteraf toch een goede kritiek van me gekregen, maar of ik nu meer wil..hm..

lees het verslag, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/petra-hammesfahr

Marjo

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 28 Apr 2009, 22:30

Als ik een boek van haar tegenkom, bijv. in de bieb, zal ik hem zeker proberen. Maar ik ga niet actief op zoek; daarvoor is mijn nog te lezen stapel boeken een tikkie te hoog!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Apr 2009, 09:18

Als ik het verslag zo lees lijkt het me niets eigenlijk.
Dat tergend langzame wat Marjo schrijft zou me echt storen. Schiet op zou ik denken. Gelukkig lees ik geen spannende boeken :D

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 29 Apr 2009, 21:58

Grappig:

Dat tergend langzame wat Marjo schrijft zou me echt storen. Schiet op zou ik denken. Gelukkig lees ik geen spannende boeken


deze thriller was niet echt spannend, meer psychologisch....
Inderdaad het is even doorbijten halverwege het boek, maar ik heb zo'n vermoeden dat ook jij, dettie, dit zeker een goed geschreven verhaal gaat vinden!

groetjes, irene

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 02 Mei 2009, 14:00

Ik vond dit ook een goed boek. Ik kreeg het in een verrassingspakket van De Geus en het is meer dan een jaar geleden dat ik het las. De details weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik het waarom wilde weten en langzaamaan sympathie/begrip voor Cora kreeg. Meer een psychologische roman, dan een thriller.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten