Welk spannend samenleesboek in april/mei en juni/juli?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Welk spannend samenleesboek in april/mei en juni/juli?

Berichtdoor Joanazinha » 27 Mar 2009, 17:32

Zal ik de knuppel even in het hoenderhok gooien :D . Ik heb wel een paar nominaties, namelijk.

Als twee druppels water - Lisa Scottoline
Als advocate Bennie Rosato oog in oog komt te staan met een cliënt - Alice Connolly - die wordt beschuldigd van de moord op een politieman, haar vriend, is ze sprakeloos: ze lijken namelijk als twee druppels water op elkaar. Bovendien beweert Alice dat zij de identieke tweelingzus van Bennie is.
Verontustend is dat Alice opmerkelijk veel over Bennies achtergrond blijkt te weten. Het meest verontrustend is echter dat Bennies vader Alice in de gevangenis heeft bezocht en dat hij haar heeft aangeraden Bennie als advocate te nemen. Tegen beter weten in neemt Bennie Rosato de verdediging van Alice Connolly op zich....

459 blz.

Schone kunsten - Corine Hartman
Inspecteur Nelleke de Winter heeft een veeleisende baan bij de politie in Lichtenvoorde, in de Achterhoek. En naast de zware verantwoordelijkheid die op haar rust als leider van een onderzoeksteam naar een met raadselen omgeven moordzaak, heeft ze ook nog eens thuis de handen vol, waar haar partner Jaap en diens drie dochters veel van haar aandacht en energie vragen.

Het prachtige dorp Lichtenvoorde wordt op een mooie zondagmorgen in juni ruw wakker geschud als er een jonge vrouw dood wordt aangetroffen in The Arthouse, de plaatselijke kunstgalerie. De bewijzen ontbreken voralsnog, maar dat Lucienne Vos, een laatstejaars kunstacademiestudenten, is vermoord, staat voor Nelleke als een paal boven water. De eigenaar van de galerie, Maarten Peters, is een charmante persoonlijkheid maar al snel behoort hij tot een van de verdachten in de moordzaak.
Het spoor van onderzoek leidt De Winter en haar team verder naar een agressieve ex-vriend, een medestudent die hoopt op spoedige doorbraak in de kunstwereld en een gefrustreerde leraar, op wie het slachtoffer verliefd was. Maar ook naar de spoken uit haar eigen verleden, die zij - naast deze gecompliceerde zaak - met alles wat zij in zich heeft het hoofd zal moeten bieden...

383 blz.
(Dit boek is het debuut van Corine Hartman)

Joanazinha

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2009, 21:29

Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 28 Mar 2009, 13:44

Marjo schreef:

Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.


Dan wacht ik even jouw nominatie(s) af...

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2009, 15:04

Marjo schreef:Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.


Ach arme Joanazinha, zit ze zo vol enthousiasme te nomineren. :|


Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Mar 2009, 09:10

Dettie schreef:
Marjo schreef:Ik zal zelf nog eens moeten denken, want ik ben bang dat deze twee boeken van het soort zijn dat ik niet leuk vind.


Ach arme Joanazinha, zit ze zo vol enthousiasme te nomineren. :|


Dettie


Snik! Maar ach, de door mij genomineerde boeken lees ik toch wel, ongeacht of ze door de ballotage komen :D. Ze liggen geduldig te wachten tot het hun (lees)tijd is; alleen kan het iets langer duren voor ze aan de beurt zijn wanneer ze geen upgrade krijgen tot samenleesboek :lol: .

J.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Mar 2009, 11:07

En ik heb nog een derde nominatie, een hele dikke pil maar het lijkt me een heel goed boek:

De zwerm - Frank Schätzing
Al miljoenen jaren is de mens de dominante levensvorm op aarde, zonder een natuurlijke vijand van betekenis. Maar wat zou er gebeuren als de natuur dit verstoorde evenwicht zou herstellen? Als er een nieuwe soort ontstaat die intelligent is, zeer gevaarlijk en ongrijpbaar? Voor de kust van Peru verdwijnt een vissersboot. De boot lijkt op mysterieuze wijze onder water getrokken door een onbekende kracht. In Noorwegen ontdekken onderzoekers van een oliemaatschappij een merkwaardig organisme dat zich over honderden vierkante kilometers zeebodem heeft verspreid. Er lijkt geen verband te bestaan tussen deze gebeurtenissen, maar de Noorse bioloog Sigur Johanson gelooft niet in toeval. Walvisdeskundige Leon Anawak evenmin. Het leven in de wereldzeeën lijkt tegen de mensheid in opstand te komen. Beide wetenschappers komen tot dezelfde onheilspellende conclusie: er zal een ramp gebeuren. Tijdens hun zoektocht naar de oorzaak van deze gebeurtenissen zien zij hun ergste nachtmerries bewaarheid worden…

702 blz.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2009, 13:23

Ik bedoelde het niet vervelend, maar het is me intussen al wel duidelijk dat de smaak van Joanazinha en mij hemelsbreed verschillen. Ik heb al zitten twijfelen of het nog wel zin heeft om mee te blijven lezen, als ik iedere keer weer moet zeggen dat ik het boek niet verder gelezen heb dan een aantal pagina's!
Maar ik blijf het nog maar even proberen...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2009, 14:31

Ja, dat is ook lastig, twee totaal verschillende smaken.
Hebben wij ook wel eens last van he :D
(maar niet altijd gelukkig)

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Mar 2009, 15:03

Maar dat geeft toch niet; twee heel verschillende smaken? Ik vind het altijd leuk om te zien wat anderen nomineren; als het me echt niet bevalt lees ik niet mee. Maar vaak probeer ik het wel.

Het punt hier is dat er maar weinigen zijn die de spannende samenleesboeken nomineren en/of meelezen. Dan wordt de spoeling wel erg dun en is er meer risico dat het mee te lezen boek voor anderen niet interessant is. Ik vind het ook prima om deze categorie af te schaffen? Er zijn volgens mij maar 3 serieuze meelezers hiervoor (althans die reageren) en ik vind het ook niet prettig om krampachtig zo'n categorie aan te houden wanneer de interesses van de meelezers zo uiteen lopen. Sommige spannende boeken die ik lees geef ik als verslag aan Dettie door, dus ze komen wel op de site terecht. Dat kan ik ook consequenter toe gaan passen, zodat het archief verder gevuld wordt en geïnteresseerden daar hun keuze kunnen maken.
Ik hoor het wel.

Groetjes,
Joanazinha

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 30 Mar 2009, 10:06

Ik nomineer het volgende boek:

Petra Hammesfahr: De zondares
Cora Bender maakt met haar zoontje een uitstapje naar een meer vast van plan te gaan zwemmen en "per ongeluk" te verdrinken. Het loopt anders. Aan het eind van de dag zit Cora vast wegens moord. Ze bekent haar daad, maar wat heeft haar bewogen?
Volgens crimezone: Een fantastisch boek. Knap geconstrueerd en mooi geschreven.
Volgens Boek: Een aanrader en dan niet alleen voor amateur-psychologen.
Uitgeverij De Geus, ingenaaid, 414 bladzijden

Waarom deze keuze? Omdat ik nieuwsgierig ben naar deze Duitse schrijfster van "het spannende boek".

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mar 2009, 10:46

Ik heb hetzelfde zitten denken Joanazinha, maar...ik vind het wel leuk om over een boek van gedachten te wisselen, en als we dit 'maar weer afschaffen' , dan is dat helemaal over. De kans dat je dan dezelfde boeken op ongeveer dezelfde tijd leest is vrijwel nihil.
Dus wil ik wel doorgaan, maar ja, als een boek me niet bevalt, dan lees ik het niet tegen heug en meug uit.
Wat mij betreft blijven we het toch doen. Niet krampachtig, maar speels...

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mar 2009, 10:49

Ik roep ook wat, en het zou heel goed kunnen dat ik boeken nomineer die ik achteraf toch niet goed vind, want dat weet je pas als je ze leest. Maar ik probeer wel meer de psychologische thrillers te kiezen.

Onvoltooid verleden van Meg Gardiner:

Jesse Blackburn. de vriend van Evan Delaney, zit in een rolstoel na een ongeluk waarbij de dader doorreed. Zijn beste vriend kwam daarbij om. Jesse heeft ermee leren leven en kan zich goed redden. Maar als Franklin Brand, de man die het ongeluk veroorzaakte, na drie jaar weer terug is in Santa Barbara, zijn Evan en Jesse vastbesloten hem alsnog achter de tralies te krijgen.


Gevaarlijke onderstroom van John Hart


Vijf jaar geleden is Adam Chase berecht wegens moord. Hij is vrijgesproken, maar zijn familie en zijn stadgenoten weigeren halsstarrig in zijn onschuld te geloven en hij heeft zijn heil gezocht in een anoniem bestaan in New York. Nu is hij terug in Salisbury, North Carolina. Niemand weet waarom. Maar als er een moord wordt gepleegd, valt de verdenking opnieuw op Adam. Hij kan zijn naam alleen zuiveren door te ontrafelen wat er werkelijk is gebeurd, zowel in het heden als in het verleden...

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 30 Mar 2009, 18:23

Marjo schreef:Ik heb hetzelfde zitten denken Joanazinha, maar...ik vind het wel leuk om over een boek van gedachten te wisselen, en als we dit 'maar weer afschaffen' , dan is dat helemaal over. De kans dat je dan dezelfde boeken op ongeveer dezelfde tijd leest is vrijwel nihil.
Dus wil ik wel doorgaan, maar ja, als een boek me niet bevalt, dan lees ik het niet tegen heug en meug uit.
Wat mij betreft blijven we het toch doen. Niet krampachtig, maar speels...


Prima! Ik heb hetzelfde hoor: wanneer een boek me niet trekt, geef ik het wel een kans, maar ik ga het niet heel krampachtig uitlezen. Dat doe ik alleen met recensieboeken; die moet ik van mijzelf helemaal lezen ook al vind ik er niks aan.
Dan blijven we toch gewoon lekker nomineren? Er staat weer genoeg keus volgens mij!!

Groetjes,
Joanazinha

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 30 Mar 2009, 20:18

Prima! Ik heb hetzelfde hoor: wanneer een boek me niet trekt, geef ik het wel een kans, maar ik ga het niet heel krampachtig uitlezen. Dat doe ik alleen met recensieboeken; die moet ik van mijzelf helemaal lezen ook al vind ik er niks aan.


Helemaal mee eens.
En er is momenteel keuze genoeg.

Wacht rustig even af...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Apr 2009, 08:14

en, en, en welke gaat het worden?

vertel vertel..

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 01 Apr 2009, 08:47

Omdat ik mijn eigen genomineerde boeken toch wel zal lezen binnenkort, kies ik voor het door irene genomineerde boek: Petra Hammesfahr, De Zondares.
Onder voorbehoud dat ik het boek bij de bieb kan lenen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 01 Apr 2009, 09:51

Ha, een probleem met zo weinig deelnemers is dat je eigenlijk niet allemaal een keuze kunt maken! Ik doe maar net als jij Joanazinha!

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 01 Apr 2009, 10:48

Als je het boek de Zondares niet kunt krijgen bij de bieb is dit geen probleem. Ik heb het indertijd gewonnen bij uitgeverij de Geus en wil het na lezing crossen. Dus jullie zijn dan als eerste aan de beurt!
Ik probeer het boek voor ik naar mijn dochter in Italië ga (eind volgende week) gelezen te hebben en naar een van jullie door te sturen.

groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 01 Apr 2009, 19:25

irene schreef:Als je het boek de Zondares niet kunt krijgen bij de bieb is dit geen probleem. Ik heb het indertijd gewonnen bij uitgeverij de Geus en wil het na lezing crossen. Dus jullie zijn dan als eerste aan de beurt!
Ik probeer het boek voor ik naar mijn dochter in Italië ga (eind volgende week) gelezen te hebben en naar een van jullie door te sturen.

groetjes, irene


Ha fijn! Scheelt weer reserveringskosten bij de bieb ;) .

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 01 Apr 2009, 23:07

Bij mijn bieb zijn de reserveringskosten toch stukken lager dan de porto die je bij crossen kwijt bent. Ik heb het boek dus al opgevraagd uit een andere bieb.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 02 Apr 2009, 18:44

Marjo schreef:Bij mijn bieb zijn de reserveringskosten toch stukken lager dan de porto die je bij crossen kwijt bent. Ik heb het boek dus al opgevraagd uit een andere bieb.


Ha! Je hebt helemaal gelijk :D. Ik dacht goedkoper uit te zijn, maar goed, maakt niet uit. Doorsturen is ook de charme van een boekring zullen we maar zeggen.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 02 Apr 2009, 21:16

Voor mij is het geen enkel probleem om het boek door te sturen.
En ik ben benieuwd wat jullie van dit boek vinden.
Inmiddels gekomen tot ongeveer pagina 80; een zeer aangrijpende psychologische thriller!

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Mei 2009, 13:45

Tijd voor nieuwe titels!! Als Joanazinha er tenminste tijd voor heeft..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44093
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Mei 2009, 13:49

Het is dan ook de maand van het spannende boek. Wie weet is daar ook iets bij te vinden? Of roep ik nu iets stoms?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Mei 2009, 13:50

Tuurlijk niet. Misschien eentje van de shortlist. Zal eens kijken.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten