Welk spannend boek als samenleesboek februari/maart?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Welk spannend boek als samenleesboek februari/maart?

Berichtdoor Dettie » 23 Jan 2009, 13:07

Bijna vergeten...

Welk spannend boek willen jullie nomineren als samenleesboek februari/maart? Je kan maximaal 3 titels opgeven en graag een korte beschrijving erbij.

Dettie

Joanne
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 Okt 2007, 14:06
Locatie: Nieuwegein
Contact:

Berichtdoor Joanne » 23 Jan 2009, 22:28

Mijn nominatie (maar een):
Charles den Tex - Cel: Een man is getuige van een vreemd ongeval. Vlak daarna wordt hij aangehouden terwijl hij geen idee heeft waarom. En dat is dan nog maar het begin. Al snel blijkt het niet bij dit ene vreemde voorval te blijven. Een spannend boek dat je echt niet neer kan leggen, een verhaal dat in deze tijd zeker niet moeilijk voorstelbaar is.
Momenteel lees ik Cloud Atlas van David Mitchell

http://jannyan.wordpress.com
http://www.fwg-deverbeelding.nl/

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 24 Jan 2009, 12:09

Ik nomineer ook weer eens:

Katherine Neville: De Acht
Een gedurfde, originele en ontroerend boek. Twee geloofwaardige heldinnen, non-stop spanning, spionage, moord en een puzzel die de sleutel lijkt to de hele Westerse mystieke traditie.
Speelt zich afwisselend af in New York, winter 1972 en Zuid-Frankrijk, lente 1790.

Het is wel een ware pageturner: 670 bladzijden!

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Jan 2009, 12:51

Ik heb "de acht" al gelezen, maar ik heb wel een ander boek van Katherine Neville: "de magische cirkel"

Idaho, 1989:
Ariel Behn, een expert op het gebied van nucleair afval, is kapot van de moord op haar neef. Door zijn dood erft zij wel de familieschat: een sinistere verzameling manuscripten, die haar bij een oeroud mysterie betrekt...
Jeruzalem, 32 n. Chr.:
Tijdens de laatste week van het leven van Christus probeert de Romeinse keizer Tiberius een eeuwenoud raadsel op te lossen. Wie de aanwijzingen verzamelt en juist interpreteert verwerft zal over de hele wereld heersen.
Zo begint een fascinerende reis vanaf de opkomst van het Romeinse Rijk tot aan de val van de Berlijnse Muur.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Jan 2009, 14:38

Ik heb er weer drie die ik graag wil lezen:

De man die glimlachte - Henning Mankell
Kurt Wallander is op vakantie in Denemarken. Hij maakt er een strandwandeling. Hij is moe, depressief en wil ontslag nemen uit het politiekorps van Ystad. Aan het thuisfront in Zweden vinden echter twee moorden plaats die hem op andere gedachten brengen. Het gaat om de 69-jarige advocaat Gustaf Torstensson en diens collega en zoon Sten, een jeugdvriend van Wallander.

De geletterde dood - Bruce Alexander
Sir John Fielding is een historische figuur, genoot in het Engeland van de achttiende eeuw naam en faam als een uitzonderlijk scherp magistraat. Daarnaast bracht hij op het oog ingewikkelde zaken tot klaarheid. Zeer opmerkelijk, want Sir John was volkomen blind.

Het verhaal: Londen wordt opgeschrikt door de vondst van de op gewelddadige wijze aan zijn eind gekomen uitgever en drukker Ezekiel Crabb, zijn vrouw, zoons en enkele gezellen. Als de zeer begaafde dichter John Clayton op de zolder van het uitgevershuis wordt aangetroffen, lijkt de zaak meteen opgelost. Clayton zou een conflict met zijn uitgever op bloedige wijze hebben beslecht. Sir John, die zich ook nu weer verzekerd weet van de hulp van het dertienjarige weeskind Jeremy, zet echter vraagtekens bij een te snelle beschuldiging van de zonderlinge poeet. Zijn twijfel verandert in argwaan door de bezigheden van een groep overijverige en bekeringslustige broeders...

Nachtlicht - Peter Robinson
Vlak bij het dorpje Helmthorpe in Yorkshire wordt het lichaam gevonden van Harry Steadman, half begraven onder een ingestort muurtje. Steadman was historicus en leidde samen met zijn vrouw een teruggetrokken leven. De inwoners van Helmthorpe kenden hem als een vriendelijke man die geen vlieg kwaad zou doen, dus wie zou hem hebben willen vermoorden?
De gruwelijke moordzaak stelt inspecteur Alan Banks voor een raadsel. In eerste instantie lijkt niemand een motief te hebben voor de moord, maar wanneer Banks dieper graaft blijkt dat er toch meer dan één persoon is die niet de waarheid spreekt. De sleutel tot de oplossing lijkt te liggen bij een jong meisje, Sally Lumb, die meer van de zaak lijkt af te weten. Maar zal zij Banks in vertrouwen nemen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2009, 15:44

Wat wordt jullie spannende samenleesboek?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Feb 2009, 15:50

Ik kies Peter Robinson.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 06 Feb 2009, 16:46

Dan doe ik braaf mee!

irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 06 Feb 2009, 20:54

Ik ook :lol: . Ik heb het boek hier liggen; heeft iemand van de meelezers belangstelling om het toegestuurd te krijgen wanneer ik het uit heb? Roept u maar!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Feb 2009, 21:37

Ha, ik had eerst gekeken of het beschikbaar is in de bieb, en dat was het.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Feb 2009, 21:52

Het boek staat op de site, zei ze blij

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Feb 2009, 22:04

Al doende leert men, en we zorgen wel dat je doende blijft!


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten