Anne Perry: De man zonder gezicht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25863
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anne Perry: De man zonder gezicht

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2004, 23:40

Een Monk-detective, staat er op de flap. Dat zei me niets, maar dit boek heeft er wel voor gezorgd dat dat veranderen gaat.

In het Victoriaanse London vinden we de speurder Monk, maar: hij weet niet wie hij is, als hij op de eerste pagina wakker wordt in een ziekenhuis na een zwaar ongeluk. Dat begint dus al goed!
Hij blijkt erg goed in het duiden van wat hem verteld wordt door mensen die ervan uit gaan dat hij zijn geheugen nog wel heeft, en zo gaat hij na een tijdje weer aan het werk, en moet een moord op een man van goede stand oplossen. De gegoede stand mag je niet rechtstreeks ondervragen, laat staan brutaal, en als je dan ook nog de nodige achtergrond mist vanwege geheugenverlies, wordt het manoeuvreren wel heel lastig...
En wie is die vrouw die Monk tegenkomt in de kerk, hij herkent haar niet, zij hem wel..

Je moet er niet maar te lang over na denken of alles wel geloofwaardig is, en dan is het genieten! Heel simpel, heel precies wordt de dader van de moord ontmaskerd..
Jawel, dit smaakt naar meer!

Uitgever Centrale Uitgeverij ISBN 9024381061 Verschijningsdatum 10/2002 Bindwijze Paperback Aantal pagina's 318 blz.

© Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44121
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2004, 15:05

Hee marjo! Dit lijkt me nu een leuke detective, dit verhaal doet me een beetje aan Morse denken! Alleen speelt dit zich af in het Victoriaanse Londen, dat maakt me nóg nieuwsgierig naar het boek.

bernadet

Marjo
Berichten: 25863
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Nov 2004, 15:34

Is ook een aanrader (niet zoals Bokkenvla..ha ik kan er maar niet over ophouden..)
Maar zonder gekheid: dit boek biedt behalve een spannend verhaal, ook inzicht in de manier waarop de geest van de speurder werkt. Daar hou ik wel van, een psychologische detective.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44121
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2004, 16:04

Ja deze wil ik ook zeker lezen! Bedankt voor je verslag, eindelijk eens een detective die me leuk lijkt!! Uniek! :D

Bernadet


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten