M. Higgins Clark: Compositie in rood (samenleesboek dec. 07)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

M. Higgins Clark: Compositie in rood (samenleesboek dec. 07)

Berichtdoor Joanazinha » 12 Dec 2007, 20:00

Ik heb het boek vandaag uitgelezen. Ik hou wel van de boeken van Mary Higgins Clark: er ligt een dreiging in haar boeken die je vooral voelt. Ze voert een aantal personen op die de dader kunnen zijn, maar toch weet je eigenlijk al heel vlot welke kant het op zal gaan. Maar dat maakt het niet minder spannend! Ik heb genoten van het boek.

In het boek maakt Jenny MacParland, een jonge gescheiden vrouw met 2 kleine dochtertjes, kennis met een begenadigd kunstschilder. Ze ontmoet hem tijdens een expositie in de galerie waar ze werkt en is helemaal hoteldebotel van hem en hij van haar. In no time zijn ze getrouwd en wonen ze in zijn huis, een boerderij. In het begin is ze heel gelukkig met hem, maar waarom gaat hij soms nachten lang naar zijn hut om te schilderen? Waarom denkt ze dat er 's nachts iemand bij haar bed staat? Waarom denken mensen dat ze haar hebben gezien op diverse plekken terwijl dat helemaal niet kan? Welke rol speelt de lang gestorven moeder van haar man in het geheel? Is ze paranoïde, lijdt ze aan slaapwandelen of is er wat anders aan de hand? Pas na de dood van haar pasgeboren zoontje loopt het echt uit de hand....

Ik zal proberen in het weekend een volledig verslag te maken!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Dec 2007, 20:46

Ben nog niet zo ver, maar het is een plot dat ik vaker tegengekomen ben, en de stijl.. nou ja, niet veel soeps he.
Maar daar hoeven we thrillers ook niet op te beoordelen!

Toch, ik wil weten hoe het afloopt.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 12 Dec 2007, 21:06

Marjo schreef:Ben nog niet zo ver, maar het is een plot dat ik vaker tegengekomen ben, en de stijl.. nou ja, niet veel soeps he.
Maar daar hoeven we thrillers ook niet op te beoordelen!

Toch, ik wil weten hoe het afloopt.


Ben ik met je eens, maar Mary Higgins Clark weet er wel een mooi verhaal van te maken. Het is goed voor een paar uurtjes ontspanning en lekker wegduiken in een boek.
De meeste thrillers verlopen toch volgens hetzelfde patroon; het is maar net hoe spannend ze het weten te brengen. Dat vind ik inderdaad het belangrijkste. Daarom lach ik vaak ook om de pretentie 'literaire thriller' op de voorkant van een boek. Het is een marketingtool en meer niet, volgens mij ;)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Dec 2007, 20:26

Helemaal mee eens..het is intussen uit, want spanning dat weet Mary Higgins Clark wel over te brengen. Het licht ging dus pas uit toen het boek uit was.
Ik denk zo dat ik niet meteen een ander boek van haar zou moeten lezen, maar daar heb ik dus eigenlijk ook geen zin in. Even wat ontspanning was prima, maar nu weer wat anders..

Wandelaartje
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 Jul 2007, 23:13

Berichtdoor Wandelaartje » 14 Jan 2008, 15:47

Van Mary Higgins Clark heb ik zelf 4 boeken in de boekenkast staan. Ik denk bij deze boeken altijd aan vakantie omdat deze boeken allemaal tijdens mijn vakantie in het een of andere buitenland gelezen zijn. Ook dit boek las weer lekker weg hoewel ik vanaf het begin af aan het idee had dat het verhaal mij zeer bekend voorkwam. Waarschijnlijk heb ik het dus al eerder gelezen maar dan een hele tijd geleden, dat is mogelijk want het boek verscheen al in 1982 óf het is verfilmd en dan zou ik de film gezien kunnen hebben. :?: Ik weet het niet maar ik heb wéér van dit boek genoten.
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Jan 2008, 14:39

Oei het verslag van Joanazinha staat al een tijdje op de site maar ik ben vergeten hier een link ernaar te plaatsen, sorry Joanazinha! :oops: :oops:

Lees het verslag, klik hier http://www.thrillers-leestafel.info/mary-higgins-clark

---
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Apr 2009, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 10 Feb 2009, 10:42

Clark weet de spanning goed op te bouwen. Een onderhoudende thriller die je op een druilerige dag in een adem uitleest. Wel wat vluchtig verteld; een simpel thema zoals er dertien in een dozijn gaan.
In het verleden weleens thrillers van deze auteur gelezen, maar na een stuk of drie/vier verhalen weet je het wel.
Voor mij was dit (voorlopig) de laatste....

irene


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten