Harlan Coben - spoorloos (samenleesboek augustus)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Harlan Coben - spoorloos (samenleesboek augustus)

Berichtdoor Inge » 30 Jul 2007, 08:07

Ik weet dat ik vooroploop nu, wilde enkel maar zeggen dat ik het al gelezen heb en benieuwd ben wat jullie ervan vinden.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jul 2007, 10:42

Je zal ook hier je nieuwsgierigheid moeten bedwingen, ik heb het boek nog niet te pakken.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 31 Jul 2007, 08:34

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zal mijn nieuwsgierigheid nog een eindje aan banden leggen.......

Inge

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 16 Aug 2007, 11:11

tja halfweg de maand.... Al iemand het boek gelezen?

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2007, 11:40

Nee. Het was mee naar Frankrijk, maar is niet open geweest..

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Aug 2007, 15:31

Nu is het uit. Gemengde gevoelens.
Eigenlijk is het tè, en dat is nooit goed. Maakt het ongeloofwaardig.
Wat vond jij Inge?

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 27 Aug 2007, 16:14

Moest even nadenken over wat het juist weer ging. Gelukkig hou ik de korte inhouden bij.
Het einde was er voor mij teveel aan.
De vreemde connectie tussen de broer en de tweede vriendin van Will vond ik ver gezocht. Ik heb al betere "thrillers" gelezen.
Ik had ook de indruk dat het té was omdat er teveel dingen werden bijgegrepen die eigenlijk onnodig waren. Teveel dingen werden, naar mijn mening, te ver gezocht om het "spannender" te maken en juist daarom werd het ongeloofwaardig.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Aug 2007, 20:17

Juist, vond ik ook. En steeds al die wendingen. Sommige schrijvers kunnen dat geloofwaardig maken, maar in dit boek kwam het niet over.
Ik heb deze wel uitgelezen dus, in tegenstelling tot een eerder boek van Coben, maar nu is het toch echt wel bekeken.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 27 Aug 2007, 20:29

Ik zal denk ik ook niet vlug teruggrijpen naar Coben. :lol: Maar ik heb mijn plicht gedaan.... het was een boek van een thrillergekke vriend. Hij brengt maar steeds boeken mee die zo super zijn...... Nu kan ik hem van antwoord dienen :lol: :lol: :lol:

Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Aug 2007, 11:58

Spoorloos
Harlan Coben


Op de flap staat: 'een unieke thriller die je naar de keel stijgt en je hart raakt'

Nou, eens kijken of dat waargemaakt kan worden!
Het begint goed: Will ontdekt dat zijn broer die elf jaar terug verdacht werd van een moord en daarna verdwenen is nog leeft. Zijn moeder vertelt hem dat op haar sterfbed. Hij neemt zich voor om zijn broer, waar hij zo aan gehecht was, te zoeken.
Terwijl hij nog in het rouwproces is verdwijnt zijn vriendin Sheila. De FBI neemt contact met hem op en beschuldigt Sheila van betrokkenheid bij moord.
Bovendien denkt de FBI-agent dat Will ook weet waar zijn broer is. Terwijl de FBI hem blijft bestoken, hem zelfs opsluit in een cel, volgt Will samen met zijn vriend Squares het spoor van zijn broer, door zich te verdiepen in het meisje dat hij vermoord zou hebben.
Er volgen velerlei verwikkelingen, waarbij niet iedereen is wie hij zegt te zijn. Hierdoor wordt ook de lezer steeds op het verkeerde been gezet. Op zich is dat helemaal net erg, maar Coben overdrijft hierin. De verwikkelingen worden ongeloofwaardig en dan valt de spanning ook weg.
Op de flap staat een recensiestukje: 'de waarheid is niet zwart-wit en goed en kwaad hebben vaak hetzelfde uiterlijk". Zo kun je het ook goedpraten!! Voor mij werkt het niet zo.
Er zijn ook nog hoofdstukken waarin ineens een andere verteller het woord heeft, die vind ik storend. Een andere vorm om de informatie door te geven die daarin staat kan best gevonden worden. Dit remt het verhaal af. Dus mijn keel en hart zijn niet geraakt. Ik laat meneer Coben zijn gang gaan zonder me er verder nog mee te bemoeien...

Paperback | 381 Pagina's | De Boekerij ISBN10: 9022544737 | ISBN13: 9789022544730

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Jan 2009, 17:06

Hier nog een Harlan Coben.

Het was te kort om te plaatsen op de site.

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 14 Jan 2009, 12:16

Marjo schreef:

Er zijn ook nog hoofdstukken waarin ineens een andere verteller het woord heeft, die vind ik storend. Een andere vorm om de informatie door te geven die daarin staat kan best gevonden worden. Dit remt het verhaal af. Dus mijn keel en hart zijn niet geraakt


Daar ben ik het volkomen mee eens.
Het boek ligt al maanden op mijn nachtkastje. Soms worden er tien tot twintig bladzijden gelezen, het verhaal op zich boeit wel, maar toch vind ik er veel storende elementen in zitten die ook mij niet raken.
Ik meld me weer wanneer het boek uit is.

groetjes, irene

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 20 Jan 2009, 12:01

Ook voor mij is dit boek heel erg tegenvallen.
Ik vond het geen samenhangend verhaal, alles was veel te overdreven, te gemaakt, te toevallig.
Voor mij voorlopig geen Coben meer.

groetjes, irene


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten