Daniel Hecht: Geestdrift

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25922
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Daniel Hecht: Geestdrift

Berichtdoor Marjo » 24 Apr 2007, 09:45

Flaptekst:
Het grote huis staat eenzaam op de heuvel. Het ziet er vredig uit, maar binnen is alles met ongekende geweldadigheid gesloopt. De streek eromheen wordt geplaagd door een serie verdwijningen en sterfgevallen.

Paul Skoglund lijdt aan het Tourette-syndroom, een hersenziekte die bizarre tics en onwillekeurige uitbarstingen veroorzaakt. Mede door zijn aandoening zit hij zonder werk. Met zijn onafhankelijke vriendin Lia en een plaatselijke politieman ontdekt Paul een verband tussen het huis, de verdwijningen en vaag herinnerde flarden van zijn eigen jeugd...

Geestdrift is een literaire thriller van een grote intensiteit. Daniel Hecht duikt diep in de schaduwkant van onze hersenen en onze menselijke aard. Dit debuut, rijk aan neurologische en psychologische details, mondt uit in een huiveringwekkende climax die beangstigende vragen oproept over het wezen van het menselijk bestaan.


Ik had de pocketuitgave, heel kleine lettertjes. Dat betekent dat ik in bed niet kan lezen, en dat vond ik eigenlijk heel vervelend, want ik wilde doorlezen, doorlezen, het was spannend en boeiend..
En toen kwam de uitleg, want het was niet zomaar een ontknoping, het waren pagina's uitleg. Dat brak de spanning.
Die kwam een beetje terug bij de echte ontknoping, maar als je dan als lezer zoals ik dus, erg twijfelt of dat allemaal wel mogelijk is, dan blijf je toch met een onbevredigd gevoel achter.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Apr 2007, 16:13

Heeft niemand anders het gelezen?

Dettie

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 28 Apr 2007, 21:30

Ik heb het nog niet gelezen, maar ben dat wel nog van plan.

Kim

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 29 Apr 2007, 06:46

Jaren geleden heb ik ooit geprobeerd dit boek te lezen. Ik heb het boek nooit uitgelezen, ik kwam er niet door heen. Erg saai.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 01 Mei 2007, 02:52

Ik heb het gelezen, maar was er niet erg enthousiast over.

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 01 Mei 2007, 12:51

Oei Oei, niet zo'n positieve reacties...en ik moet nog beginnen aan dit boek :roll: .
Maar ik ben eigenlijk toch nog best benieuwd naar dit boek, benieuwd of ik jullie gelijk geef of niet ;) .

Groetjes, kim

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 11 Mei 2007, 18:58

Ik heb het net uit en ..... Over het algemeen vond ik het goed.... Spannend tot op het einde, alleen zo nu en dan een beetje te lang uitgeweide stukken.

Inge

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 16 Mei 2007, 21:06

Ik had dit boek in huis, moest het vanwege omstandigheden, terugbrengen naar de bieb, dus helaas nog steeds niet gelezen.
Ik ga alsnog op zoek en kom er zeer zeker op terug.

groetjes, irene

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Re: Daniel Hecht: Geestdrift

Berichtdoor kim » 26 Mei 2007, 12:31

Ik heb het boek intussen ook uit.

Marjo schreef:Flaptekst:
Het grote huis staat eenzaam op de heuvel. Het ziet er vredig uit, maar binnen is alles met ongekende geweldadigheid gesloopt. De streek eromheen wordt geplaagd door een serie verdwijningen en sterfgevallen.

Paul Skoglund lijdt aan het Tourette-syndroom, een hersenziekte die bizarre tics en onwillekeurige uitbarstingen veroorzaakt. Mede door zijn aandoening zit hij zonder werk. Met zijn onafhankelijke vriendin Lia en een plaatselijke politieman ontdekt Paul een verband tussen het huis, de verdwijningen en vaag herinnerde flarden van zijn eigen jeugd...

Geestdrift is een literaire thriller van een grote intensiteit. Daniel Hecht duikt diep in de schaduwkant van onze hersenen en onze menselijke aard. Dit debuut, rijk aan neurologische en psychologische details, mondt uit in een huiveringwekkende climax die beangstigende vragen oproept over het wezen van het menselijk bestaan.


Ik kan me wel vinden in de flaptekst.

Wat ik goed vond aan dit boek: origineel, boeiende personages die goed uitgewerkt zijn, goed geschreven, sterke climax op het einde, geeft stof tot nadenken

Een voorbeeldje van dit laatste vind ik bijvoorbeeld de eerste zin van hoofdstuk 1:
‘Het gekke van gevaar’, riep Lia, ‘is dat het je veréénvoudigt. Het snoeit alles weg behalve de essentie. Wat er ook overblijft, dat moet wel zijn wie je écht bent, denk je niet?’

Wat ik minder vond aan dit boek: overvolle bladspiegels die me wel eens deden zuchten als ik een blad omsloeg en weer overvolle pagina's zag staan, dan had ik liever gehad dat het boek misschien nog iets dikker was geweest maar iets minder lettertjes op een bladzijde; soms iets te lange uitwijdingen (zoals al eerder opgemerkt werd)

Marjo vroeg zich af of dit allemaal wel kon. Dat vroeg ik me ook af. Ik denk alvast niet in die extreme mate, dat hoop ik toch ;) , anders zouden zo'n gevallen toch wel breed uitgesmeerd worden in de pers?? Ik heb ook eens in medische database gezocht naar HD/HK, maar ben het niet tegengekomen...

Groetjes

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Daniel Hecht: Geestdrift

Berichtdoor Inge » 26 Dec 2013, 08:33

stomstomstom

Ben ik een boek aan het lezen waarvan ik denk:"dat komt mij bekend voor, ik heb ergens een soortgelijk verhaal gelezen"... Blijkt nu dat ik het inderdaad al gelezen had :D
En als ik mijn reactie bekijk blijf ik bij mijn standpunt van toen: spannende stukken, niet altijd even geloofwaardig en soms met te lange uitwijdingen over dingen die er niet helemaal toe doen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Daniel Hecht: Geestdrift

Berichtdoor Dettie » 26 Dec 2013, 10:19

Haha ja, dat overkomt mij ook wel eens! Dan denk je ik heb wel vaker zo'n soort verhaal gelezen en dan blijkt het hetzelfde boek te zijn!

Dettie


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten