De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 12 Nov 2023, 17:06

Dit boek is geen thriller waarin een misdrijf is gepleegd, dat door de politie wordt opgelost. In zekere zin zou je het als een soort griezelverhaal kunnen zien, maar zonder bovennatuurlijke verklaringen, geesten en dergelijke.
Het verhaal begint met een proloog waarin een zekere Maggie in een mokoro door een man met de naam Jackson door de Okavango Delta vervoerd wordt. Op een gegeven moment is Jackson verdwenen en door een onhandige beweging valt ze uit de prauw in het water. Als ze weer boven komt, is de mokoro verdwenen.

Lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/de-peape-depuyt

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Dettie » 13 Nov 2023, 11:22

Je bent er lekker enthousiast over, het 'klinkt' ook spannend.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 13 Nov 2023, 15:42

Het was ook heel spannend. Als ik ooit op het idee zou komen om een reis naar de Okavango Delta te boeken, dan vergaat de lust me wel een beetje na het lezen van dit boek.
Morgen naar de bibliotheek en dan zal ik waarschijnlijk Swartwater meenemen, als het thuis is. Hoe gruwelijk ook, ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met Andries Swartwater.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 14 Nov 2023, 18:42

En ik heb het volgende boek gehaald. Er is zelfs nog een derde deel over Andries Swartwater (onkruid vergaat niet).

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2023, 19:35

Je hebt nog even wat om naar uit te kijken.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 14 Nov 2023, 23:13

Ja en de bespreking zal wel weer volgen. Als ik met een serie begonnen ben, dan wil ik 'm ook afmaken.

In dit deel komen we in Australië terecht en ik geloof dat het volgende deel zich af zal spelen in Zuid-Amerika.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2023, 12:00

Het lijken de zeven zussen wel! Die verhalen blijken ook steeds ergens anders (ander land) af te spelen geloof ik.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 15 Nov 2023, 14:36

Ik geloof dat dat dan ook wel de enige overeenkomst is. James Bond speelt zich ook in allerlei landen af.

Vanavond ga ik in het boek beginnen en ik heb al een kleine eerste aanzet voor de bespreking.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: De Paepe & Depuyt - Mensenvlees

Berichtdoor Renate » 20 Nov 2023, 13:06

De aanzet voor de bespreking is aardig uitgelopen en ik geloof dat ik nog niet halverwege het boek ben. Maar goed, uiteindelijk is het begin van het boek in zekere zin toch misschien het belangrijkste voor de bespreking, want daarin worden de lijnen van het verhaal uitgezet. Je moet ook niet alles weggeven en de bespreking moet de lezers toch naar het boek trekken. Andries Swartwater is geloof ik ook wel een van de ergste seriemoordenaars die ik in een boek ben tegengekomen. (Hij kon het moorden niet laten...) Als hij iemand ziet, dan begint hij soms al te fantaseren over een moord.

Het boek is in ieder geval weer razend spannend en ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten