Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Annemarie » 20 Jun 2017, 11:44

18 graden onder nul is het derde boek in de Fabian Risk-reeks. Het is een losstaand deel maar toch raad ik aan om bij het eerste boek – Zonder gezicht – te beginnen. Dit is een reeks om van begin tot eind te volgen, simpelweg omdat het zo goed geschreven is dat je geen letter zult willen missen.

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/stefan-ahnhem

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Marjo » 20 Jun 2017, 11:59

Wat lekker om dat nu te lezen!! Hoewel het waarschijnlijk alleen maar om dat invriezen gaat?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Annemarie » 20 Jun 2017, 12:16

De meeste vriezers staan op min 18 inderdaad. Beetje koud maar wat verkoeling zou nu niet verkeerd zijn. :)

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 24 Jun 2021, 15:19

Waarom heb ik na het lezen van de bespreking het gevoel dat ik dit boek heb gelezen, terwijl ik het volgens m'n lijst niet heb gelezen. Ik zag het in de bibliotheek staan, maar omdat het verhaal me bekend voorkwam, heb ik het niet meegenomen en in plaats daarvan voor X gekozen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Marjo » 24 Jun 2021, 15:23

Misschien is het ook onder een andere titel uitgegeven? Ik roep maar iets.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 24 Jun 2021, 15:53

Geen idee. Of ik moet het gelezen hebben en vergeten zijn het te noteren, maar dan vind ik het weer vreemd dat ik niets op het forum heb geschreven, want dat doe ik meestal wel, als ik een besproken boek lees.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 08 Aug 2021, 10:59

Ik ben het nu aan het lezen en het weer spannend. Toen ik even achterin het boek keek, zag ik dat er aan het eind een hoofdstuk X een man die met dobbelstenen bepaalde waar hij een moord zou gaan plegen. Dat moet dus de man uit Motief X zijn en dus ook de man in hoofdstuk X aan het einde van Negen.
Je zou de boeken dus echter achter elkaar uit moeten lezen. Als ik weer in de bibliotheek ben, moet ik toch eens kijken waar de jongen die in de wasmachine vermoord wordt in Motief X woonde.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 09 Aug 2021, 17:36

Er zit trouwens een foutje in het boek. Er wordt namelijk gesproken over een mengpaneel met dioden en dat moeten natuurlijk leds (light emitting diodes) zijn.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Marjo » 09 Aug 2021, 20:35

Een vertaler die daar net als ik geen verstand van heeft...

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 10 Aug 2021, 08:24

Dat zou kunnen. Bij het vertalen van technische termen gaat het wel vaker mis.

Ik vind trouwens dat je de boeken eigenlijk vrij kort na elkaar en in de juiste volgorde moet lezen, omdat er toch allerlei belangrijke ontwikkelingen zijn, die zich over meerdere boeken verspreiden, zoals de problemen van Theodor, die toch door z'n betrokkenheid bij de vriendengroep van Alexandra, behoorlijk in de problemen raakt en we moeten maar afwachten hoe dit uiteindelijk af gaat lopen, zeker als Alexandra, die kennelijk ouders heeft die niet bepaald onbemiddeld zijn in het proces wordt bijgestaan door een topadvocaat. Hoe het met de andere leden van het groepje gaat weet ik niet. Zijn het net als Alexandra verwende rijkeluiszoontjes, dan kan Theodor uiteindelijk wel eens de enige zijn die echt gestraft wordt. En dan is er het conflict tussen Dunja en Kim Sleisner, die er alles aan doet om Dunja kapt te maken. En natuurlijk de dood van Elvin, die zich in Motief X tot een moordzaak lijkt te ontwikkelen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Renate » 15 Aug 2021, 14:31

En dan is er inmiddels de broer van de dode krantenbezorger ter sprake gekomen, die nog vreemder is dan z'n zus en die een hele verzameling dobbelstenen achter heeft gelaten en een stukgelezen boek over dobbelstenen. Aangezien ik Dossier X abusievelijk al eerder gelezen, valt hier als het ware een soort puzzelstukje op z'n plaats. Ik sluit niet uit dat dit de beruchte X is, die onder andere aan het eind van Negen optreed en ook aan het eind van dit boek een hoofdstuk heeft en wiens moorden een rol spelen in Dossier X. Aangezien het verhaal van Dossier X nog niet afgerond is en een vervolg krijgt, valt daar nog weinig over te zeggen, hoewel het wel waarschijnlijk is. Een reden om de boeken snel na elkaar in de juiste volgorde te lezen en misschien zelfs voor een tweede keer te lezen, zodat alle puzzelstukjes op hun plaats vallen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Stefan Ahnhem - 18 graden onder nul

Berichtdoor Marjo » 15 Aug 2021, 18:06

Zoals ik al eerder opmerkte: dan ben je even onder de pannen!


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten