Tove Alsterdal - Draai je niet om

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Annemarie » 25 Feb 2017, 20:45

Een goed geschreven, fraai onderbouwde thriller. Dit is de vierde thriller van deze schrijfster. Jammer dat ze niet eerder op mijn pad is gekomen!

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/tove-alsterdal-2

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Renate » 26 Feb 2017, 11:20

Is het een deel uit een serie met dezelfde hoofdpersonen? Het boek klinkt in ieder geval heel interessant. M'n lijstje blijft groeien.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Annemarie » 26 Feb 2017, 12:30

Ik denk het niet, hoewel de personages er op zich krachtig genoeg voor zouden zijn. Ik heb even bij de informatie over haar vorige boeken gekeken en ze gebruikt tot nu toe steeds nieuwe personages in haar boeken.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Joanazinha » 15 Apr 2017, 21:38

Ik heb van deze schrijfster Het stille graf gelezen: geweldig goed!
In mijn boekenkast staan nog ongelezen van haar: Vrouwen op het strand en Geef me je hand. Het wachten is op een geschikt leesmoment..... zoals voor zoveel ongelezen boeken in de kast ;) .

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Annemarie » 16 Apr 2017, 09:43

O ja, heel herkenbaar. Zo staat hier al maanden Het poppenhuis van David Hewson naar me te lonken. Elke keer komt er toch weer een ander boek tussen, terwijl ik het echt graag wil lezen. Die boeken van Tove Alsterdal klinken ook erg goed!

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Joanazinha » 17 Apr 2017, 09:04

O, Het poppenhuis moet je echt naar voren halen. Heel goed boek; speelt in ons eigen Amsterdam.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Annemarie » 17 Apr 2017, 10:54

Ja, ik heb deel twee en drie wel gelezen en die vond ik echt heel geslaagd. Vandaar dat ik Het poppenhuis ook in huis heb gehaald. Ik ga nu toch proberen het zo snel mogelijk te gaan lezen!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Renate » 17 Apr 2017, 12:01

Het zou kunnen dat ik Het stille graf ook heb gelezen, maar om dat zeker te weten, zou ik moeten weten waar het over ging. M'n vader heeft het inmiddels in de weggeefkast in de flat gezet.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Joanazinha » 18 Apr 2017, 19:01

@Renatie: Dit is de flaptekst van het boek Het stille graf: Noordelijk Zweden, dicht bij de Finse grens. Het is winter en ijskoud als de eenzame Lars-Erik in een afgelegen, oude boerderij wordt doodgeslagen.
Rond dezelfde tijd keert Katrine terug uit Londen, waar ze ontslagen is als correspondent voor de Zweedse radio. Thuisgekomen ontdekt ze dat haar moeder dement is geworden. Wanneer Katrine de spullen uit haar ouderlijk huis inventariseert, stuit ze op geheimen die al decennialang zijn verzwegen. Alles wijst erop dat de antwoorden te vinden zijn in het noordelijke stadje Kivikangas en meer naar het oosten, in de gevallen Sovjet-Unie. Katrine ontrafelt gaandeweg de geschiedenis van haar familie en wat het verband is met de moord op Lars-Erik.
Het stille graf is een ingenieus geconstrueerde pageturner over het menselijk verlangen naar een leven dat de moeite waard is. Alsterdal legt een beklemmende familiegeschiedenis bloot die teruggrijpt naar verschillende periodes in de twintigste eeuw.


Ik zal mijn recensie uit 2015 naar Dettie sturen, dan kan die ook op de site geplaatst worden.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Tove Alsterdal - Draai je niet om

Berichtdoor Renate » 18 Apr 2017, 19:17

Dan geloof ik dat ik dat inderdaad gelezen heb. Ik meen dat het een en ander ook te maken heeft met de onderdrukking van de Fins-sprekende minderheid.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten