Joel Dicker, De waarheid over de zaak Harry Quebert

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Joel Dicker, De waarheid over de zaak Harry Quebert

Berichtdoor WilV » 02 Mar 2014, 23:39

Ik weet niet of dit een echte thriller is, ik vond het meer een kruising tussen een thriller en een roman, maar wat een heerlijk pageturner is dit zeg. Ik kon niet stoppen met lezen. Geen heel diepgravend boek, maar wel echt zo'n boek waarin je begint te lezen en waarvan je pas rust hebt als je weet hoe het zit. Wat pas 630 pagina's later is.

De aanzet van het verhaal is simpel. Een jonge schrijver heeft een bestseller geschreven maar heeft nu een writersblock. Hij gaat op bezoek bij zijn oude leermeester, de beroemde Harry Quebert, maar deze blijkt bij zijn komst beschuldigd te worden van de moord op een 15 jarig meisje, wat dertig jaar terug verdwenen is en wiens lichaam nu in de tuin van de schrijver wordt gevonden. De jonge schrijver, Marcus Goldman, wil zijn onschuld bewijzen.

Geen diepe literatuur, gewoon een heerlijk leesboek!

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Joel Dicker, De waarheid over de zaak Harry Quebert

Berichtdoor Inge » 28 Mar 2016, 21:48

Inderdaad een boeiende, spannende pageturner maar toch met hier en daar een in mijn ogen veel te lange uitwijding over hoe het eraan toe gaat in de schrijverswereld. Op zijn momenten twijfelde ik zo nu en dan of ik verder zou lezen. De vele wendingen in het "hoofdverhaal" zorgden er voor dat je de waarheid wilde weten en verder las.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten