Ted Dekker: Obsessie

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25922
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Ted Dekker: Obsessie

Berichtdoor Marjo » 14 Mei 2007, 15:28

Obsessie
Ted Dekker


Een thriller met alweer een Bijbelse grondslag. Deze keer gaat het om de stenen waarmee David Goliath verslagen heeft. Die stenen zijn verloren geraakt, denkt men. Maar in Duitsland wonen een vader en zoon die sinds de tweede wereldoorlog afgelopen was op zoek zijn naar die stenen, want zij weten wel wie ze als laatste gehad heeft. Dat was een joodse vrouw, die na de bevrijding spoorloos verdwenen is...
De twee Duitsers zijn meedogenloze mannen, bezeten van macht. Hun manier om die te verkrijgen is gruwelijk... De vader is in de oorlog al begonnen met zijn praktijken, de zoon zet ze voort.
In Amerika komt Stephen na jaren vergeefs gezocht te hebben er onverwachts achter wie zijn moeder was. 'Was', want ze is overleden. Stephen ontdekt een geheime bergplaats in zijn moeders flat. Maar intussen heeft de Duitser de flat gekocht en is ook op zoek.
Spannende avonturen volgen. Wat erg aardig gedaan is: de lezer denkt dat het boek wel erg in het voordeel van Stephen geschreven is, hij komt er iedere keer weer goed vanaf, als een soort James Bond. Maar dan blijkt dat met opzet gedaan te zijn: de Duitser speelt een machtspelletje...dat tenslotte in Duitsland, in het voormalige concentratiekamp uitgevochten moet worden.

Paperback | Kok ISBN: 9043512540

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Mei 2007, 10:47

Nee dank u ;)

Dettie

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 15 Mei 2007, 12:19

Ik ben nieuwsgierig geworden. Vooral na de zin:
de lezer denkt dat het boek wel erg in het voordeel van Stephen geschreven is, hij komt er iedere keer weer goed vanaf, als een soort James Bond. Maar dan blijkt dat met opzet gedaan te zijn: de Duitser speelt een machtspelletje...


Inge

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 16 Mei 2007, 13:30

Is het een Da Vinci Code-achtig boek? Het lijkt me niet uit het verslag, maar ik vroeg het me toch af vanwege de religieuze inslag?

Groetjes, kim

Marjo
Berichten: 25922
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Mei 2007, 19:31

Nee, absoluut niet. Die stenen van David zijn wel hetgeen waar het om draait, maar er is verder helemaal geen religieuze inslag. Integendeel zelfs. Het gaat meer over de Nazi's, en een seriemoordenaar.

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 16 Mei 2007, 21:07

Ok, dank je voor de info!

Kim


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten