Anna Levander - Morten

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Anna Levander - Morten

Berichtdoor Renate » 24 Dec 2016, 17:44

Anna Levander - Morten

Dit boekje kreeg ik in het kader van Nederland leest bij de bibliotheek. Het boek dat ik eigenlijk had willen hebben, was niet meer beschikbaar. Dat krijg je er van als je pas op 30 november in de bibliotheek komt.

Anna Levander is het pseudoniem van het schrijvers- en journalistenduo Annet de Jong en Dominique van der Heyde.

Lees verder http://thrillers-leestafel.info/anna-levander

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2016, 16:26

Het klinkt heel aanlokkelijk, Renate!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Renate » 27 Dec 2016, 16:49

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het een en ander verder gaat.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2016, 17:04

Ja, dat snap ik! Dat wordt weer een tochtje naar de bieb.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Renate » 27 Dec 2016, 20:22

De boeken zijn uitgeleend en voorlopig kan ik niet naar de bibliotheek, min of meer met dank aan de gemeente. Ik heb een Ooievaarspas, waarmee ik gratis naar de bibliotheek kan. Vorig jaar werd deze automatisch verlengd en dit jaar kwam ik er vlak voor de kerst achter dat ik 'm dit keer zelf moest laten verlengen. Dat betekende dus een formulier invullen en allerlei gegevens meesturen en dan duurt het nog 6 tot 8 weken voor de pas verlengd is. Nu staat er dus op het formulier dat ik 'm vanaf september / oktober zelf moet verlengen, maar dit keer had men me dat maar niet laten weten.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Annemarie » 27 Dec 2016, 21:25

Wat jammer! Erg lastig zoiets. Misschien hebben ze bij jouw bibliotheek wel iets van een miniabonnement. Dat zou dan wellicht een betaalbare overbrugging kunnen zijn. Ik ga in ieder duimen dat je snel weer naar de bibliotheek kunt.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Renate » 27 Dec 2016, 21:46

Gelukkig heb ik nog wel wat boeken liggen die ik nodig moet lezen, zoals het eerste deel van een zeer uitgebreide Beatles biografie, die ik een paar jaar geleden voor m'n verjaardag heb gekregen en een boek over Moog synthesizers, dat ik half voor de kerst heb gekregen. Alleen zijn deze boeken niet geschikt om in bed te lezen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Annemarie » 28 Dec 2016, 14:26

Gelukkig maar! En... in bed moet je ook gewoon lekker gaan slapen. Nee hoor, ik lees ook altijd voor ik ga slapen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Renate » 28 Dec 2016, 14:51

Dat doe ik ook meestal voor ik ga slapen. Maar ach, ik pak wel een boek met dierenverhalen van Midas Dekkers of iets van Tom Poes uit m'n kast.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Joanazinha » 06 Feb 2017, 22:28

Ik heb een tijdje terug in een aanbieding alle drie de boeken in de Morten-trilogie gekocht. Inmiddels het eerste en het tweede deel gelezen. Over Morten schreef ik:
Ik volg de politiek van zekere afstand maar ook met zekere aandacht. Regelmatig moet ik me aan mijn eigen stelregel herinneren: erger je niet maar verwonder je slechts. Dat is weleens lastig wanneer politici, die toch het beste met het land EN de burgers voor zouden moeten hebben, om eigen of partijgewin sjoemelen met alledaagse normen en waarden.
In Morten (het eerste deel in een trilogie) is Morten Mathijsen zo'n politicus waarvan je de rillingen over de rug glijden. Arrogant, neerziend op 'het plebs' dat hem dan toch maar op zo'n mooie positie heeft ge/verkozen en konkelend en over ruggen omhoog kruipend om zijn eigen doel te kunnen verwezenlijken. Hierbij wordt hij gehinderd door een onbekende die hem chanteert met een gebeurtenis uit het verleden, toen hij een aankomend politicus was. Lastig, wanneer je minister-president wilt worden.

Ik heb Morten met veel plezier gelezen. Het leest vlot, de lezer krijgt een (waar?) inkijkje in de Nederlandse politiek en ik weet weer waarom ik stem wat ik stem :-). Aan de ene kant kabbelt het verhaal wat heen en weer en lijkt er weinig lijn in te zitten, behalve de stijgende lijn van Morten's populariteit in aanloop naar de verkiezingen. Aan de andere kant wordt door de inbreng van wannabe schrijfster Marijn Flanders, de ik-figuur in dit boek, een mooie spanningsboog aangebracht die maakt dat je het boek toch zo gauw mogelijk wilt uitlezen. En het boek eindigt waarmee de meeste thrillers beginnen: een moord. Maar daarover ongetwijfeld meer in het tweede deel van deze trilogie: Mo. De epiloog maakt hier al een mooi bruggetje naar toe. Ik heb dat boek in huis, dus drie keer raden wat mijn volgende boek wordt.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Anna Levander - Morten

Berichtdoor Annemarie » 07 Feb 2017, 12:53

Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar deze serie. Ik zet het op mijn lijstje, alsof dat nog niet lang genoeg is. ;)


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten