Frank Schätzing - De dood en de duivel (slb okt/novemb 2012)
Frank Schätzing - De dood en de duivel (slb okt/novemb 2012)
Keulen, anno 1260. Dankzij de beenderen van de heilige drie koningen die er begraven liggen, is Keulen uitgegroeid tot een van de grootste bedevaartsoorden van het christendom. Een pelgrimsoord waar nog volop gebouwd wordt aan wat een van de beroemdste kathedralen ter wereld zal worden: de Dom. De vrome bedrijvigheid trekt niet alleen gelovigen, maar ook landlopers, misdadigers en moordenaars. Onder hen de beminnelijke vagebond Jacob. Vanaf het moment dat Jacob getuige is van de moord op de bouwmeester van de Dom, moet hij echter vrezen voor zijn leven. En hij niet alleen, want iedereen met wie hij spreekt, sterft een onnatuurlijke dood…
Alvast een item geopend...
Dettie
Alvast een item geopend...
Dettie
Re: Frank Schätzing - De dood en de duivel (slb okt/novemb 2
Alvast aangevraagd in de bieb...
-
Alvast klaargelegd (bijna) bovenop de stapel....
Helaas is het boek hier in de bieb niet te verkrijgen.
-
Anyrock schreef:Helaas is het boek hier in de bieb niet te verkrijgen.
Ik heb hem op bookcrossing geregistreerd staan. Je mag hem wel van mij lenen zodra ik hem uit heb. Of misschien maak ik er wel een ring of een ray van.
Dat zou fijn zijn. Ik hoor wel wat het wordt.
Begonnen met lezen 

Jou kennende lees je stug door Inge, maar ik heb me tot de vijftigste pagina geworsteld, en stop. Wat is die schrijver langdradig...niet eens in saaie beschrijvingen, want eigenlijk is de geschiedenis van Keulen wel interessant, maar de belevenissen van zijn personages boeien me niet. Daar dwaalt hij zover af. Pagina's lang ( nou ja, ik overdrijf een beetje) over appels stelen.
Ik zit al aan pagina 100 en momenteel kan het me nog boeien. In het begin had ik het lastig met de verschillende namen en de opsomming van de straatnamen enz. Ik ben tot 3 keer opnieuw begonnen omdat ik steeds de draad kwijt raakte daardoor. Heb dan(al lezend) een lijstje aangelegd met personen en verbanden en zit al over de moord op de bouwmeester. Wat me behalve de vele straatnamen en personages wel verveelt, zijn die korte hoofdstukjes. Iedere keer dat het hoofdstuk verandert, komt het verhaal vanuit het perspectief van een ander personage en blijft op die manier moeilijk te volgen maar neemt ook het tempo uit het verhaal. Maar je hebt wel gelijk sommige stukken zijn langdradig en totaal niet relevant voor het verhaal momenteel.
-
Door allerlei omstandigheden begin ik vandaag pas in het boek.
-
Ik doe hetzelfde als Marjo: ik stop na 50 blz. Zover ben ik gekomen in deze week en het boeit me eerlijk gezegd voor geen meter. En aangezien er nog tig andere boeken op de leesstapel liggen, kies ik er voor om dit boek niet verder uit te lezen.
@Anyrock: ik heb je adres nog; het boek komt binnenkort naar je toe!
@Anyrock: ik heb je adres nog; het boek komt binnenkort naar je toe!
Goh Joanazinha!! Ik ben dit van jou niet gewend. Maar ik begrijp het volkomen!
-
Nee klopt
. Ik geef het niet gauw op met een boek, maar ik had vanochtend een uur gelezen en had geen flauw idee wat ik eigenlijk gelezen had en het boeide gewoon niet. Toch raar, want ik houd van boeken met geschiedeniselementen en het onderwerp leek me erg goed. Maar even diagonaal verder door het boek gebladerd en ook daar werd ik niet veel vrolijker van. Hup, dan maar aan de kant.
Toch verbazingwekkend: een ander boek van Schätzing (De zwerm) vond ik echt waanzinnig goed. Super dikke pil, maar ik kon niet stoppen met lezen. D

Toch verbazingwekkend: een ander boek van Schätzing (De zwerm) vond ik echt waanzinnig goed. Super dikke pil, maar ik kon niet stoppen met lezen. D
Inge schreef:Ik zit al aan pagina 100 en momenteel kan het me nog boeien. In het begin had ik het lastig met de verschillende namen en de opsomming van de straatnamen enz. Ik ben tot 3 keer opnieuw begonnen omdat ik steeds de draad kwijt raakte daardoor. Heb dan(al lezend) een lijstje aangelegd met personen en verbanden en zit al over de moord op de bouwmeester. Wat me behalve de vele straatnamen en personages wel verveelt, zijn die korte hoofdstukjes. Iedere keer dat het hoofdstuk verandert, komt het verhaal vanuit het perspectief van een ander personage en blijft op die manier moeilijk te volgen maar neemt ook het tempo uit het verhaal. Maar je hebt wel gelijk sommige stukken zijn langdradig en totaal niet relevant voor het verhaal momenteel.
En ik denk ook te stoppen. Ik heb een week niet verder kunnen lezen en kan weer geen enkel personage meer uit elkaar houden. Gewoon ergelijk. Nu moet ik niet meer alleen achterin gaan kijken hoe iets vertaald wordt maar ook in mijn notities wie wie is....