Bram Dehouck - Een zomer zonder slaap samenlb aug/sept 2012

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bram Dehouck - Een zomer zonder slaap samenlb aug/sept 2012

Bericht door Dettie »

Bram Dehouck - Een zomer zonder slaap

Blaashoek is een vredig dorp, waar de seizoenen vloeiend in elkaar overgaan en de mensen in saamhorigheid bij elkaar wonen. Waaien doet het er wel, en daarom worden er grote windmolens geplaatst. De energieopwekkers worden verwelkomd met een groot feest, en aanvankelijk lijken ze ook alleen maar voordelen op te leveren. Tot slager Herman Bracke de slaap niet meer kan vatten door een geluid, een irritante brom die alleen hij hoort en die afkomstig is van de molens. Zijn slapeloosheid verergert en veroorzaakt een serie gebeurtenissen die bijna alle bewoners van Blaashoek kapotmaken. Achter het leven van alledag blijken heftige emoties schuil te gaan.
Wat begint als een rustig opgebouwd verhaal over een groep dorpsbewoners, verandert in handen van wonderstilist Bram Dehouck in een bloedstollende reeks gebeurtenissen.

Winnaar Gouden Strop 2012 & Bekroond met 4 sterren in de Vrij Nederland thrillergids 2011

ISBN 9789044518368 Paperback 190 pagina's | De Geus Spanning | mei 2011
Anyrock

Re: Bram Dehouck - Een zomer zonder slaap samenlb aug/sept 2

Bericht door Anyrock »

Ik heb m gereserveerd in de plug-in, maar hij staat nog uitgeleend tot 26 september.
Marjo

Bericht door Marjo »

Het leest erg vlot, en is niet voor watjes... Zo! Wat een verhaal!

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/bram-dehouck/
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Wat een enthousiasme! Leuk!

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten en het is knap dat het verhaal dat ongelooflijk is toch geloofwaardig wordt gebracht.
Maar of ik zo enthousiast ben dat ik snel een ander boek van deze schrijver zal pakken???
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Ik moet nog rustig op mijn beurt wachten; is gereserveerd bij de bieb, maar erg populair.
Joanazinha

En toen ging het ineens snel: ik kreeg gisteren een mailtje dat het boek voor mij klaarlag en ik heb het vanmiddag opgehaald. Tussen nu en drie weken lees ik hem dus ook ;)
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Grappig dit boek past toevallig in het thema van deze maand (zonder...)

Dettie
Anyrock

Bericht door Anyrock »

Boek is gearriveerd in de plugin en opgehaald. Ik heb het gelezen en blijf zitten met een vraag: is dit nou een boek dat de gouden strop wint? Dan vind ik die prijs niet echt een aanbeveling. Heb het gevoel dat ik het script van een spannend bedoelde soap heb zitten lezen. En ik blijf ook haken aan uitdrukkingen als de krant plooien. Of hij zat in de luie stoel als een terminale patiënt, geen idee wat voor beeld de schrijver daarmee tracht op te roepen. Helaas. Volgende keer beter.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ha, nee, het is geen thriller zoals de meesten. Maar ik vond het wel goed.
Joanazinha

Ik ga vanavond in het boek beginnen; moest hem om diverse redenen de afgelopen weken nog even laten liggen.
Joanazinha

Wat een superapart verhaal is dit! Het leest erg vlot en de schrijfstijl van Dehouck spreekt mij wel aan. Ik vind het niet echt een thriller, maar meer een psychologisch drama. En zoals het een drama betaamt, eindigt het boek in een bloedstollende apotheose die je eigenlijk vanaf bladzijde één al aan voelt komen. Het boek start nog redelijk normaal en de diverse hoofdpersonen worden beeldend neergezet door de auteur. Toch zit aan bijna alle personen wel een steek of twee los ;) . Tezamen met de verzengende hitte van zonovergoten zomerdagen en de stille, dreigende wieken van 10 windmolens vlakbij, kan het niet anders of het moet slecht aflopen. En dat doet het ook, waana je als lezer verbijsterd achterblijft. Je bekijkt zo'n stil dorp ineens met heel andere ogen!
Inge

Bericht door Inge »

Ik heb het boek in een namiddag uit. En ik vond het eerder een grappig dan een spannend boek. Inderdaad, er zit aan elk van de personages wel een steek los.
Het grappige vond ik vooral hoe een normaal dorp door de slapeloosheid van 1 man zo veranderd. Er bleven bijna geen inwoners meer over :D Ik vond het op zich heel "normale" mensen met hun dromen, verlangens, hebbelijkheden enz. de dingen die gebeuren zijn dingen die eigenlijk in elk dorp voorkomen. De apotheker die zich meer voelt als de andere bewoners, de slagersvrouw die zich rijker/beter waant dan de buurvrouw, de buurvrouw die getrouwd is met de postbode en het "betere" leven van het slagersgezin benijdt. Alleen is alles zo uitvergroot dat het absurd wordt.
Ik heb dus zeker een fijne namiddag gehad.
En ik denk dat ik toch nog eens een ander boek van hem probeer, enkel om te zien of ze in dezelfde trant/niveau zijn
Plaats reactie