Hamed Abdel-Samad (1972) is de zoon van een Egyptische imam die op zijn 23e verhuisde naar Duitsland. Toen hij merkte hoe moeilijk het was daar te integreren, vroeg hij zich af of dat aan hem lag of aan Duitsland. Het resultaat van deze vraag mondde uit in ‘De ondergang van de islamitische wereld’ waarin de centrale stelling is dat de islam niet aan het winnen is, maar bezig is met een doodstrijd.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/hamed-abdel-samad
Cavendish
Hamed Abdel-Samad - De ondergang van de islamitsiche wereld
Hamed Abdel-Samad - De ondergang van de islamitsiche wereld
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Jun 2011, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo schreef:Dat ze inderdaad achterblijven qua ontwikkeling
Ik vind dit nogal zwart/wit opgemerkt, Marjo. Zonder in een polemiek te willen vervallen die buiten het bestek van Leestafel valt zou ik je willen uitnodigen er eens over te denken wat jij ervan zou vinden als de moslims dit over ons, westerlingen dachten ?
Verder wil ik hier nog aan toevoegen, zonder het boek gelezen te hebben, dat bijvoorbeeld einde 18e, begin 19e eeuw er heel anders over de Islam gedacht werd in Duitsland, o.a. door een aantal leidende literaire figuren (die er zelfs fier op waren, dat hun gedachtengoed overeenstemde met wat de Koran vertelt).
Lezer100
Re: Hamed Abdel-Samad - De ondergang van de islamitsiche wer
Oh wat leuk, ik zie nu pas dat het eerste boek van Hamed Abel-Samad hier ook staat. Ik was al nieuwsgierig naar dat boek, maar het staat gewoon hier.
Ik ga het zeker nog een keer lezen.
Ik ga het zeker nog een keer lezen.
Re:
Marjo schreef:Ho even. Ik denk dat niet. Dat staat in de samenvatting van het boek.
Sorry, maar wat staat er in de samenvatting van het boek ? Ging dit over mijn eerste of over mijn tweede opmerking ?
Lezer100
Re: Hamed Abdel-Samad - De ondergang van de islamitsiche wer
Verwacht je nu van mij dat ik dat zo even oplepel? Dat lukt me niet hoor.