Hans Liberg - Ick Hans Liberg

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Hans Liberg - Ick Hans Liberg

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2011, 13:46

Een autobiografie geschreven zoals zijn optredens zijn,bruisend snel, flitsend. Maar wat in een theater wel werkt, werkt niet in een boek...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/hans-liberg

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Mei 2011, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Mar 2011, 15:05

Misschien zijn er wel lezers, die dat kunnen volgen. Ik denk toch: als je het kan schrijven, moet het ook te lezen zijn.
Maar ik neem wel aan dat het erg vermoeiend is!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2011, 16:24

Ja het is wel te volgen en het is ook te lezen, soms glimlach je even, maar het leest gewoon erg naar. Je ogen zoeken een rustpunt en die is er niet.
Het is echt een woordenbrij omdat alles achter elkaar doorloopt. Af en toe staat er een versje of liedje maar voor de rest lopen alle zinnen achter elkaar door. Je hebt het gevoel dat je erg hard aan het rennen bent om alles bij te houden.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Mar 2011, 08:36

Ik mag de man graag zien op het toneel, maar zo te lezen zou ik ook stapeldol worden van zijn boek. :D

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2011, 08:50

Toevallig had m'n man gisteren de televisie aangezet en het eerste die ik zag toen ik de kamer in kwam was Hans Liberg die vertelde over dit boek. Het gekke was dat hij op televisie rustiger overkwam dan in dit boek. Hij vertelde in dat programma enkele dingen die ook in het boek gemeld worden, zoals het meemaken van de brand in Amsterdam West en in bijna dezelfde bewoordingen vertelde hij dat hij daarna claustrofobisch is en waarschijnlijk daarom op het toneel staat en niet in de zaal zit. Hij kent op het toneel alle nooduitgangen.
Als je hem zo ziet dan zou ik onmiddellijk het boek kopen.
Maar al lezend zie en hoor je hem niet en dan is het toch wel heel anders.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten