Hafid Bouazza - Momo

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Hafid Bouazza - Momo

Berichtdoor Dettie » 04 Jun 2004, 14:31

Nadat we Paravion van Bouazza hebben gelezen, wat toch wel zijn vraagtekens opriep, wilde ik wel eens weten hoe de andere boeken van Bouazza zijn.
In de bibliotheek vond ik dit boekje.

Lees het artikel

http://www.leestafel.info/hafid-bouazza

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Jun 2009, 08:27, 4 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Jun 2004, 15:36

Ik herinner me er niet zo veel van, ook niet na het lezen van je verslag. Dat is overigens meteen verklaard nu je stelt dat het eigenlijk een zelfde soort aparte sfeer heeft als Paravion. Zoiets blijft nu eenmaal moeilijk hangen. Mooie zinnen, daar schijnt Bouazza wel goed in te zijn.
Ik denk niet dat dit een herhaling wordt voor mij. Je kan ook niet alles twee keer lezen...al is het de moeite waard!!
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2004, 17:30

Ik weet niet of het de moeite waard is bij dit boek marjo. Door al die mooie, prachtige zinnen, en dat zijn ze echt, raak je de draad van het verhaal kwijt. Het is bijna poezie in plaats van een verhaal. (Oei dan haak je helemaal af haha) Geweldig knap zoals hij met woorden kan spelen maar de leesbaarheid wordt er een stuk minder door.
Toch, doordat je het verhaal niet helemaal kan grijpen blijft het in je hoofd rondspoken, misschien is dat wel de kracht van Bouazza want dat had ik bij Paravion ook.
Je hebt het gevoel dat je een sprookje gelezen hebt maar weet dat het niet zo is, toch wel apart als iemand dat kan bereiken.
bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten