Cornelia Funke: De dievenbende van Scipio (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Cornelia Funke: De dievenbende van Scipio (10+)

Berichtdoor Marjo » 21 Feb 2005, 22:52

Een veelbelovend boek, spannend, ontroerend zelfs, tot het ineens verandert in een magisch boek, zo plompverloren dat het de sfeer van het boek helemaal bederft.

Lees het verslag...

http://www.leestafel.info/cornelia-funke

Marjo

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 22 Feb 2005, 00:20

Wat jammer dat de sfeer ineens bedorven wordt, Marjo. Waar heb je dat alweer boek gevonden? Ik heb nog nooit van de schrijfster gehoord.

Groetjes. Tiba.

P.S. Ook al gemerkt dat de gekleurde blokjes het niet doen? Het virus van Bernadet is waarschijnlijk op haar site overgeslagen ;) . Komt heel waarschijnlijk doordat die lieve Dettie het niet kon laten toch even op de pc te koekeloeren!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Feb 2005, 09:32

ja inderdaad, heel vervelend is dat!! Wat zijn we toch afhankelijk van onze webmaster..
Funke was een "moet"boek, voor een leesgroep, en iedereen heeft dezelfde opmerking over dit boek. Vreemd dat de redacteur dat niet gezien heeft.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Feb 2005, 14:43

Het verslag staat erop Marjo.
Ook biblion zegt: "Tot aan het slot van het verhaal wordt de lezer in spanning gehouden, ook al neemt de geloofwaardigheid van de gebeurtenissen aan het slot wel af en zijn fantasie en werkelijkheid enigszins op gespannen voet met elkaar."

Bernadet

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 19 Mar 2007, 18:26

Ik heb Het boek ook uitgelezen maar naar het einde toe wordt het steeds saaier, ongeloofwaardiger, overdreven,....
Tot het moment dat ze op zoek gaan naar de carroussel en de Scipio erop gaat vond ik het boek mooi. Vanaf het moment dat volwassenen veranderen in kinderen en kinderen in volwassen door op de carroussel te gaan is het mooie en spannende eraf. Dan is het bijna nog enkel een opsomming van gebeurtenissen. Ik begreep ook niet waarom Barbarossa mee moest met die Esther... Ik bedoel ik zag er het nut niet van in voor het verhaal. Het draagt niets bij tot het verhaal. Het is naar mijn mening nog een ommetoertje naar het einde, net als de vermelding dat Wesp, Bo en Pros naar school zullen gaan in de lente en dat Scipio bij de detective gaat gaan werken. Oke, het zal de bedoeling geweest zijn om alle eindjes nog aan elkaar te knopen, maar ik vond dat overbodig.

Inge


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten