Dirk Scheele & Harmen van Straaten - Huis, tuin en keukenliedjes (va 2 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Dirk Scheele & Harmen van Straaten - Huis, tuin en keukenliedjes (va 2 jaar)

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2010, 17:01

Een boekje met een CD. In het boekje staan alle teksten die op de CD staan met heel leuke tekeningen van Harmen van Straaten

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/dirk-scheele

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Dec 2010, 11:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Nov 2010, 17:40

Goh, ik zocht meteen naar Moortje, een lied over de kachel. Maar dat is ouderwets natuurlijk!Zoiets met liedjes is altijd leuk. Je hebt de cd ook beluisterd denk ik?
Door wie wordt er gezongen? Door kinderen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2010, 18:43

Ik heb inmiddels alle informatie erbij gezet op de site Marjo, goed dat je het vroeg!

dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Nov 2010, 00:35

Dank u.

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 16 Nov 2010, 20:28

Dirk Scheele is zoooo leuk!

Ik ben vorig jaar met mijn kleinzoon, die toen twee jaar was, naar een theateroptreden van Dirk Scheele geweest. Het was mijn kleinzoons eerste schouwburgervaring en hij heeft ademloos gekeken!

Na afloop heb ik de liedjesbox van Dirk Scheele gekocht: 3 muziekcd's en een dvd. Vooral de liedjes over de dieren zijn bij onze 4 kleinkinderen erg geliefd. Maar ook de dvd met liedjes om naar te kijken is populair.

Op de kinderdagverblijven worden de liedjes van Dirk Scheele vaak gedraaid, heb ik gemerkt.

Kinderen vinden zingen leuk! Ze kennen de zogenaamde 'liedjes uit de oude doos', maar ook nieuwe liedjes, zoals die van Dirk Scheele.

Tja, en als opa en oma moet je je 'vakliteratuur' bijhouden...

Jeannette

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Nov 2010, 21:47

Ja de liedjes zijn ook heel erg leuk. Ik kende Dirk Scheele niet maar ja ik zit ook niet in de kleine kinderen.
Het leuke is dat het niet alleen gezongen wordt op een makkelijk wijsje maar het ene liedje is echt een beetje 'bluesmuziek' het andere popmuziek enz. De melodie is dus ook nog eens erg leuk en apart.

Ik heb het boekje met CD naar m'n zus gestuurd. Zij is de trotse oma van een jongetje van 1 1/2 en ik hoop dat zij en hij er veel plezier mee hebben.

Ik had inderdaad eerst nog gedacht om het naar iemand die op een kinderdagveblijf werkt te sturen.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten