Het is 25 november, stervenskoud met harde wind en veel sneeuw. De stad is getroffen door een ontspoord grensconflict. De hele essentie van oorlogsvoering komt samen in de confrontatie tussen de leraar en de bakker, aan de rand van een veld net buiten de stad. De bakker graaft een gat, diep en breed, terwijl de leraar aan de rand van het gat staat en hem in de gaten houdt. Met enige regelmaat komen er vrachtwagens uit de stad waar mensen uitkomen, die wachten. Ook de soldaten wachten.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/gerard-donovan
Joanazinha
Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer
-
-
Re: Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer
Nou ik heb me in de tussentijd inderdaad niet verveeld. En ik heb het boek zoals gezegd van de bieb.....zij het dan nu als afgeschreven bibliotheekboek!
Ik vond het moeizaam lezen, maar alleszins de moeite waard. De verhalen die de bakker en de leraar elkaar vertellen, de toneelstukjes die ze opvoeren, zijn in het begin zijpaadjes, waar je misschien na een tweede lezing wel het verband met hun huidige situatie uit kunt halen. Gaandeweg sluipen de werkelijke gebeurtenissen in hun spelletjes en sprookjes en ga je begrijpen wat er gebeurd is en wat er te gebeuren staat. Een boek om langzaam te lezen met veel tussen de regels.
Ik vond het moeizaam lezen, maar alleszins de moeite waard. De verhalen die de bakker en de leraar elkaar vertellen, de toneelstukjes die ze opvoeren, zijn in het begin zijpaadjes, waar je misschien na een tweede lezing wel het verband met hun huidige situatie uit kunt halen. Gaandeweg sluipen de werkelijke gebeurtenissen in hun spelletjes en sprookjes en ga je begrijpen wat er gebeurd is en wat er te gebeuren staat. Een boek om langzaam te lezen met veel tussen de regels.
Re: Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer
Weer een boek voor m'n lijstje en de bibliotheek heeft het.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”