Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer

Berichtdoor Joanazinha » 12 Nov 2010, 14:40

Het is 25 november, stervenskoud met harde wind en veel sneeuw. De stad is getroffen door een ontspoord grensconflict. De hele essentie van oorlogsvoering komt samen in de confrontatie tussen de leraar en de bakker, aan de rand van een veld net buiten de stad. De bakker graaft een gat, diep en breed, terwijl de leraar aan de rand van het gat staat en hem in de gaten houdt. Met enige regelmaat komen er vrachtwagens uit de stad waar mensen uitkomen, die wachten. Ook de soldaten wachten.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/gerard-donovan

Joanazinha

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Nov 2010, 15:23

Het klinkt weer mooi. Die Donovan weet een soort dreiging in te bouwen volgens mij. Ik heb nu al een heel eng vermoeden wat betreft die wachtende mensen...

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 12 Nov 2010, 15:41

Hé, die heb ik net op mijn lijst gezet!

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 12 Nov 2010, 17:52

berdine schreef:Hé, die heb ik net op mijn lijst gezet!


Heb je het boek berdine? Anders mag je mijn exemplaar wel lenen? Stuur me dan maar even je adres in een PB.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 13 Nov 2010, 11:26

Dank je wel voor het aanbod, maar onze bieb heeft het in bestelling. Daar wacht ik gewoon even op. Met de stapels om me heen verveel ik me intussen niet echt..... :mrgreen:

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer

Berichtdoor berdine » 17 Feb 2016, 23:08

Nou ik heb me in de tussentijd inderdaad niet verveeld. En ik heb het boek zoals gezegd van de bieb.....zij het dan nu als afgeschreven bibliotheekboek!
Ik vond het moeizaam lezen, maar alleszins de moeite waard. De verhalen die de bakker en de leraar elkaar vertellen, de toneelstukjes die ze opvoeren, zijn in het begin zijpaadjes, waar je misschien na een tweede lezing wel het verband met hun huidige situatie uit kunt halen. Gaandeweg sluipen de werkelijke gebeurtenissen in hun spelletjes en sprookjes en ga je begrijpen wat er gebeurd is en wat er te gebeuren staat. Een boek om langzaam te lezen met veel tussen de regels.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Gerard Donovan: De telescoop van Schopenhauer

Berichtdoor Renate » 18 Feb 2016, 14:23

Weer een boek voor m'n lijstje en de bibliotheek heeft het.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten