Umberto Eco - De naam van de Roos

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Umberto Eco - De naam van de Roos

Berichtdoor Lezer100 » 03 Nov 2010, 14:06

Met Umberto Eco op heksenjacht in een middeleeuws Italiaans klooster

William van Baskerville, komt, in gezelschap van een novice, Adson van Melk, aan in een benedictijns klooster in de Ligurische Apennijnen. Het doel van het bezoek is een religieus-politiek treffen tussen de Franciskanen enerzijds, en aanhangers van de paus in Avignon anderzijds.

Lees verder : http://www.leestafel.info/umberto-eco

Lezer100

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Nov 2010, 15:17

Je hebt er een erg mooie recensie van gemaakt Lezer100

Ik vraag me aldoor af waar de titel vandaan komt. Is het een orde (Rozenorde of zoiets) waar de titel naar verwijst?
Ik heb heel lang geleden de film gezien maar weet buiten een paar beelden van een donker klooster/kasteel me niets meer te herinneren van het verhaal helaas.

Dettie

Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Berichtdoor Lezer100 » 03 Nov 2010, 15:55

Dettie schreef:Je hebt er een erg mooie recensie van gemaakt Lezer100
Ik vraag me aldoor af waar de titel vandaan komt. Is het een orde (Rozenorde of zoiets) waar de titel naar verwijst?
Ik heb heel lang geleden de film gezien maar weet buiten een paar beelden van een donker klooster/kasteel me niets meer te herinneren van het verhaal helaas.
Dettie


Volgens Eco zelf is de titel van het boek toeval. Maar ik kan mij levendig voorstellen, dat met de analyse van de titel boeken te vullen zijn.

Lezer100


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten