Toen Schiller in 1805 overleed ten gevolge van een ziekte, die hij zijn hele leven met zich meegedragen had, kwam Goethe de eerste tijd zijn kamer niet meer uit, ...
Lees hier verder : http://www.leestafel.info/ruediger-safranski
Lezer100
Rüdiger Safranski - Goethe en Schiller
Dit lijkt me een heel interessant boek Lezer100
Hoe is het geschreven? Leest het prettig of is het erg droge kost?
Zo'n 12 jaar geleden was ik in Weimar waar het beeld van de cover staat. (dat beeld heb ik ook gezien) Indrukwekkend was het Goethehuis en het tonen van de enorme hoeveelheid werk die Goethe verzet heeft.
Het Schillerhuis werd helaas net gerestaureerd.
Dettie
Zo'n 12 jaar geleden was ik in Weimar waar het beeld van de cover staat. (dat beeld heb ik ook gezien) Indrukwekkend was het Goethehuis en het tonen van de enorme hoeveelheid werk die Goethe verzet heeft.
Dettie
Dettie schreef:Dit lijkt me een heel interessant boek Lezer100
Dettie
Het boek leest heel vlot, Dettie. Absoluut geen droge brok waar je uren moet op kauwen. En er zitten zeker heel wat gegevens in, die je zelden op andere plaatsen vindt.
Zelf ben ik nog nooit in Weimar geweest, ondanks het feit dat ik elke twee jaar een uitnodiging krijg voor een studie-vierdaagse. Het enige groepsbeeld dat ik tot op heden zag staat in Wiesbaden.
Het geboortehuis van Goethe heb ik al wel bezocht. Het is volledig heropgebouwd na 1945, dus hier en daar zitten er wel wat recentere stenen in.
Lezer100