Bernardo Fernández - Drakenogen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Bernardo Fernández - Drakenogen

Berichtdoor Dettie » 11 Sep 2010, 15:34

Heerlijk boek, lezen! zou ik zeggen.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/bernardo-fernandez

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Sep 2010, 11:55

Het klinkt intrigerend!
Ik zou denken dat dit geen boek is dat jou trekt. Alleen de omslag al!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Sep 2010, 11:59

Het is echt heel erg leuk om te lezen, en de omslag is erg mooi. Er zat zelfs een speldje/broche bij het boek met zo'n oog, heel leuk. Ik weet alleen niet of dat altijd bij het boek zit of dat de uitgever zo vriendelijk was me er een te sturen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Sep 2010, 12:10

Ik geloof meteen dat het leuk is om te lezen maar dat weet je pas als je er aan begint. De vraag was meer hoe je er toe kwam een boek met ene omslag als deze te gaan lezen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Sep 2010, 12:15

Ik kreeg deze beschrijving toegestuurd en dat trok me aan, eigenlijk op de flaptekst dus.

--

Augustus 2010: dé literaire ontdekking van deze zomer komt uit Mexico


Drakenogen
van Bernardo Fernández

Mexico, 1923. In Mexicali bevindt zich een ondergrondse stad, La Chinesca, die volledig in handen is van de Chinezen. Pi Ying, heer en meester over deze stad – een bejaarde man die decennialang illegaal opium en alcohol verhandelde – draagt al jaren een geheim met zich mee, sinds hij als kind uit Shanghai vluchtte.
Geruchten over dit geheim zorgen voor een toeloop van de meest wonderlijke personages: een ambitieuze jager van exotische diersoorten die geobsedeerd is door het spoor van een enorm beest; een dierenarts en zijn zoontje, die geneeskrachtige elixers verkopen op hun vlucht voor de Revolutie en hun herinneringen. Maar ook een afgevaardigde van keizer Wilhelm II, die vanwege politieke belangen naar Mexicali afreist, maakt zijn entree. En allemaal zijn ze naar iets op zoek…
Op briljante wijze verweeft Fernández historische personen, plaatsen en feiten met fictie en voert je mee naar een mysterieuze wereld van prehistorische dieren.

Een ongelooflijk originele roman waarin fantasie werkelijkheid wordt en werkelijkheid fantasie

--

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Sep 2010, 13:08

Dat zou mij niet trekken, maar dat doet jouw verslag weer wel.
Raar toch.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten