Milla Fonteyne - Bekentenissen van een minnares (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Milla Fonteyne - Bekentenissen van een minnares (debuut)

Berichtdoor Dettie » 23 Jul 2010, 17:18

Tja, voor mij geen winnaar maar ik denk dat andere mensen het toch wel een prettig boek zullen vinden.


Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/milla-fonteyne

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Sep 2010, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Jul 2010, 11:50

Trekt mij dus helemaal niet. Je vond het geen goede keuze om ineens tegen de lezer te beginnen?
Het lijkt op een soort waarschuwing in romanvorm?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Jul 2010, 13:52

Nee, het spreken tegen de lezer was geen goede keuze.
Ook was het geen waarschuwing. Het is een verhaal over een jonge vrouw die blind verliefd wordt op een oudere man. Ze is geobsedeerd door hem. Maar het pakt je niet. Je hebt niet met haar of met hem te doen. Het is geen vleesch noch visch...

Dettie

leen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 Aug 2010, 08:50

Berichtdoor leen » 04 Aug 2010, 09:02

Ik vind het wel grappig hoe jullie je storen aan de clichés, terwijl het in België al lang geen publiek geheim meer is dat dit verhaal eigenlijk waargebeurd is. Toen ik het las, dacht ik ook vaak 'dit is zo over the top'. Jammer dat de auteur dit verhaal als een roman heeft uitgebracht en niet in de categorie 'autobiografie'. Maar ik vond het wel erg knap geschreven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2010, 11:59

Nadat ik het gelezen had heb ik gezocht naar informatie over Milla Fonteyne maar er is erg weinig over haar te vinden. Ze hield een blog bij maar die is nu gesloten. Ik kon alleen een filmpje vinden van een RTV programma dat eigenlijk meer over de tango dan over het boek gaat.
Waarom vond je het knap geschreven leen? Persoonlijk vond ik het nogal een rommelig verhaal dat niet overtuigt, maar dat staat allemaal al in m'n verslag geschreven.

Dettie

leen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 Aug 2010, 08:50

Berichtdoor leen » 04 Aug 2010, 12:08

Ik ben eens gaan kijken en idd die blog is gesloten. Ze heeft wel een nieuwe site zo te zien: http://www.wix.com/MillaFonteyne/missmilla

Wat betreft haar taal, die is heerlijk eenvoudig, zonder al te veel franjes. Ik haat het wanneer schrijvers zich in allerlei bochten wringen om toch maar per se literair over te komen. Eerlijk gezegd: toen ik het las, wist ik onmiddellijk dat die Ina ergens in het echt rondloopt. Ik heb lang geleden iets gelijkaardigs meegemaakt en het is zo ontzettend herkenbaar. Vandaar. Het verbaasde me dan ook niet toen bleek dat ze voor dit boek een vriendin haar verhaal had neergepend.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2010, 13:34

Het boek is nu naar een vriendin van mij, ik weet niet wanneer ze het leest maar ik zal melden wat zij er van vond.
Het is inderdaad een boek zonder franje hoewel tijdens en na de gesprekken met de psychologe de taal wel heel anders, minder makkelijk/toegankelijk wordt.

Op veel beschrijvingen staat iets over een liefdesbaby, ben ik nu gek of hoe zit het want ik heb niets gelezen over een baby of zwanger raken, of was dat wat ze bedoelde met dat ze wist wat haar te doen stond?

Dettie

leen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 Aug 2010, 08:50

Berichtdoor leen » 04 Aug 2010, 16:37

ik heb geen weet van een liefdesbaby, ook niets van gelezen... Misschien komt er wel een vervolg? Dat zou alvast mooi zijn, want het verhaal eindigde naar mijn gevoel nogal abrupt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2010, 13:27

De tweede roman van Milla, Het (ge)weten, wordt verwacht in 2011

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 18 Nov 2010, 17:41

Hm, lezen we dat?

Fried
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 Jun 2017, 06:58

Re: Milla Fonteyne - Bekentenissen van een minnares (debuut)

Berichtdoor Fried » 29 Jun 2017, 07:02

Beste allemaal,

Het verhaal van "Milla Fonteyne" is degelijk ECHT GEBEURD". Ik ken haar persoonlijk heel goed....sinds 1978. Zij is namelijk mijn dochter....


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten