Jeroen Berkhout - Canon en Fuga (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jeroen Berkhout - Canon en Fuga (debuut)

Berichtdoor Dettie » 29 Mei 2010, 15:23

De man kan wel schrijven maar kan niet bij zijn verhaal blijven. Na de zoveelste uitweiding ben ik gestopt. Toch nog 200 pagina's gelezen.

Wie zich van de vaste Nederlandse leden geroepen voelt een poging te wagen... ik stuur het boek met liefde op maar wees gewaarschuwd.

(Sorry Vlamingen maar het is een dik boek en het kost E 9,50 om het naar België te sturen. Dat gaat me een beetje te ver voor een second opinion.)

Hier staat m'n verslag http://www.leestafel.info/jeroen-berkhout

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2010, 10:32

Klinkt als het boek van vorig jaar, dat van Willem Jardin. Een boek dat je in je op moet nemen.
Ik kan dat niet, een boek is daar niet het goede medium voor.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Mei 2010, 10:59

Ja ik moest ook denken aan Jardin! Dat wilde ik nog zeggen hier maar vergat het weer. Ik kwam ook niet door het boek van Jardin en ook niet door dit boek.

het stukje dat ik aanhaal schijnt te verwijzen naar de bijbel.

en de duisternis heeft het niet
overmocht opdat de beleving ontstond.


Ik heb een paar keer gekeken of dat er écht stond. Ik begrijp trouwens deze hele zin niet maar het woord overmocht wordt dus in de bijbel gebruikt. ik ben bang dat ik heel veel verwijzingen niet herken. Ik wist ook niet wat Alla marcia betekende.

1. (music) A tempo mark directing that a passage is to be played in the style of a march, usually with a 2/4 or 4/4 beat with an accent on the down beat
2. (music) A passage having this mark

lees ik dus bij wikipedia

Al die uitweidingen leiden je zo van het verhaal af dat je eigenlijk niet eens meer weet waar het verhaal over gaat.
Alleen vind ik Jeroen Berkhout niet de arrogantie hebben die ik Jardin wel vond hebben in zijn boek.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2010, 15:22

Dat van die arrogantie kan ik niet echt beoordelen, maar als er zoveel verwijzingen in dit boek staan die de doorsneelezer (ik dus ook) niet begrijpt, dan vind ik dat ook behoorlijk arrogant.
Terwijl het bij Jardin alleen de stijl en het woordgebruik is.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten