Christien Boomsma -De heks van de bibliotheek (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Christien Boomsma -De heks van de bibliotheek (10+)

Berichtdoor Marjo » 21 Mar 2010, 21:41

Spannend verhaal over een sprookjesachtige wereld achter het water die bedreigd wordt door uitdroging en ouderdom. Filou is het moedige meisje dat redding zal brengen.
Een magisch verhaal.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/christien-boomsma

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 23 Mar 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2010, 10:01

Het verhaal zelf lijkt me erg leuk maar waarom er zo'n lugubere voorkant op het boek moet...
Ik zou het daardoor zeker niet kopen. Ik ben een watje dat weet ik maar helemaal begrijpen doe ik zo'n voorkant bij een kinderboek niet. Zo somber en akelig.

Zo'n klein bibliotheekje als in Visvliet hadden wij niet, we hadden zelfs een flinke ruimte maar het was dan ook de enige bibliotheek in Amsterdam-Noord (toentertijd opgezet door de stichting Charitas) Er was nog een bibliotheek vlakbij deze bibliotheek, die was van de Rita-kerk maar dat was niet 'onze' kerk dus mochten we daar niet komen helaas.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Mar 2010, 11:17

Zo ging dat bij ons ook. Het patronaat waar de bieb was hoorde bij de kerk.

Weet je dat ik me helemaal niet voor de geest kon halen hoe die omslag er uit ziet? Is me dus niet opgevallen.

Christien Boomsma
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 Nov 2009, 21:36
Contact:

Berichtdoor Christien Boomsma » 23 Mar 2010, 16:11

Goh, dat je de voorkant zo luguber vindt, Dettie. De meeste mensen die ik heb gesproken vinden hem juist spannend, maar niet eng. Overigens is dat wel de reden waarom gekozen is voor witte letters. Om het niet té te maken. ;-)

:D Misschien nog aardig:

De uitgever heeft een actie aan het boek verbonden. Wie de boektrailer
http://www.youtube.com/watch?v=PYn5WsaQbv0 op z'n hyve zet en daarvan een bericht stuurt naar de uitgever via info@vierwindstreken.com, maakt kans op één van de 10 exemplaren die ze weggeven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2010, 16:24

Ja Christien, ik ben een watje, ik vind al gauw iets luguber.
Ik vond het filmpje bij het liedje Thriller van Michael Jackson ook luguber. :mrgreen:
De voorkant van dit boek doet me denken aan een kerkje met klein begraafplaatsje waar ik opgegroeid ben, dat vond ik toen al griezelig. Dat trieste, die grafstenen, dat kerkje waar je nooit iemand zag enz. Het had iets dreigends, iets naars, terwijl ik eigenlijk niet eens goed wist waar een begraafplaats voor was, daar denk je niet aan als kind.

Dettie

Christien Boomsma
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 Nov 2009, 21:36
Contact:

Berichtdoor Christien Boomsma » 23 Mar 2010, 22:24

En je kwam niet toevallig uit Visvliet? Het leuke met de voorplaat - vind ik - is dat het 'mijn' kerk is en toch ook weer niet. Want zoals Marjo al schreef: de kerk/bieb uit het boek bestaat en ik beschrijf hem ook zoals ik hem ken. Eenzaam, de bomen eromheen, piepend ijzeren hekje, roodstenen paadje naar de zware houten voordeur... Dat gaat dan door het filter van de tekenaar, die de werkelijke situatie natuurlijk niet kent, maar zich iets voorstelt bij mijn beschrijving. En daar kwam dit dus uit. Voor mij heel bijzonder. :D

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2010, 23:08

nee :D geen Visliet, het was het hervormde kerkje in buiksloot (Amsterdam Noord)

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten