Coby Hartog-Polkerman - Opstandig Dwars & Driftig

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Coby Hartog-Polkerman - Opstandig Dwars & Driftig

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2010, 16:48

Zeer interessant!
Handboek gedragsstoornissen ODD en CD voor ouders, opvoeders, leerkrachten en hulpverleners

Zelf woon ik tegenover het Psychiatrisch Ziekenhuis Dijk en Duin, vroeger kon je daar heel goedkoop koffie drinken en broodjes eten op
een lekker zonnig terras.
Regelmatig kwam ik toen in gesprek met mensen die in dat ziekenhuis verbleven. Vaak hoorde ik hun zeggen, als ze het maar eerder vastgesteld hadden wat ik mankeerde dan was het nooit zo ver gekomen of zo erg geworden. Door deze gesprekken ben ik toch wel meer geïnteresseerd geraakt in zaken rondom gedragsstoornissen en vandaar dat ook dit boek gelezen heb. Ik heb getwijfeld of ik het verslag hier moest plaatsen maar met die zin 'hadden ze het maar eerder vastgesteld' in m'n hoofd doe ik het toch maar. Je weet maar nooit waar het goed voor is, ook al hoop ik dat niemand kinderen of kleinkinderen met deze aandoening heeft. Het lijkt me voor alle partijen erg zwaar.


Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/coby-hartog-polkerman

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 11 Jul 2010, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 15 Mar 2010, 23:33

Goed dat je het tóch plaatste,

Een boek als dit kan inderdaad leiden tot meer begrip bij omstanders en eerder herkenning voor mensen die (kinderen hebben die) het ook hebben.
Maar ook als buitenstaander is dit een boek wat toch mijn interesse zou hebben.

Willeke


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten