Bart Smout: Lege lijnen (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo

Bart Smout: Lege lijnen (debuut)

Berichtdoor Marjo » 28 Feb 2010, 16:59

Hoewel dit eigenlijk helemaal niet mijn soort verhaal is is het een overtuigend verhaal. Het blijft hangen, dat is goed.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/bart-smout

Marjo

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2010, 15:44

Ja ik vond het ook een goed boek, maar van mij kon je het verwachten. Ik houd wel van dit soort boeken.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/bart-smout

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2010, 21:06

Kijk aan, dubbel goed!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2010, 23:13

Had je het verslag gelezen Marjo? Ik ben benieuwd wat jij dacht over dat boek On the road wat steeds terugkomt in het verhaal, of je er net zo als ik over dacht.

Dettie

Marjo

Berichtdoor Marjo » 28 Mar 2010, 11:32

Ik weet dat het boek genoemd wordt, maar ik heb er zelf niets over gezegd omdat ik Kerouac niet gelezen heb. Ik kan geen overeenkomsten of verschillen beoordelen.
Wat Smout er mee wil hoef je ook niet perse te verbinden met dat boek, als dat is wat je wil weten. Is leegheid een kenmerk van hedendaagse jeugd? Ik hoop van niet. Niet de jeugd die ik ken ook.

Ik vind dit citaat veelzeggend:

'Trouwens, vaak valt er helemaal niets te kiezen in het leven, zijn de dingen gewoon zoals ze zijn zonder dat je er ook maar een reet aan kunt veranderen.'

Ik las het als een zoektocht van die jongen naar zichzelf, maar helaas heeft hij niet de juiste bagage meegekregen, (genetisch of opvoeding, maakt niet uit), en het lukt niet echt.
Zijn vader is hier wel belangrijk, maar dat wordt niet echt uitgewerkt. Mag je zelf als lezer invullen. Zoals zo veel.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”