Een zevental vrouwen van in de vijftig vormt al jaren een leesclub. Ze gaan een literaire cruise maken onder leiding van hun lievelingsauteur, Gideon de Wit.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/renate-dorrestein
PetraO.
Renate Dorrestein - De leesclub
Renate Dorrestein - De leesclub
Ook dit gaat voorbij.
Grappig boek, "verantwoord tussendoortje". Origineel gegeven, wel m.i. een beetje te "gelikt" geschreven. Gideon de Wit, de lievelingsschrijver van de Leesclub dames vertegenwoordigt door het hele verhaal menig auteur, daar moest ik af en toe smakelijk om lachen...
De reisgids gegevens over Schotland (door een Leesclublid) nodigen je uit om dat mooie land weer eens te gaan bezoeken!
Het boek maakt nog in rondje vriendinnen, daarna krijgt Wil het toegestuurd en/of wordt het haar persoonlijk overhandigd.
PetraO bedankt, namens dit Leesclublid van Leestafel.
groetjes, irene
De reisgids gegevens over Schotland (door een Leesclublid) nodigen je uit om dat mooie land weer eens te gaan bezoeken!
Het boek maakt nog in rondje vriendinnen, daarna krijgt Wil het toegestuurd en/of wordt het haar persoonlijk overhandigd.
PetraO bedankt, namens dit Leesclublid van Leestafel.
groetjes, irene
Re: Renate Dorrestein - De leesclub
Lekker tussendoortje dit boek. Niet minder, maar zeker ook niets meer.
Grappig, maar met veel te veel uitvergrote karikaturen.
Iets minder was de grappigheid ten goede gekomen. De hoofdrolspeelsters zijn zo duidelijk een bepaald type dat het veel te veel over de top is. Dat was ook precies de bedoeling van dit boek begreep ik, maar iets meer subtiliteit had het boek grappiger gemaakt.
Wel leuk vond ik de Gideon de Wit, in wie zo’n beetje alle Nederlandse schrijvers vertegenwoordigd waren. Leuke puzzel om al lezend te achterhalen wie er bedoeld wordt. En ook de schrijfster zelf zag ik nog voorbij komen in de bewering dat er van die idioten schrijvers zijn die zeggen dat het verhaal er al is, en alleen nog maar naar hen toe hoeft te komen. Zelfspot is Dorrestein dus gelukkig niet vreemd.
Willeke
Ps...dank aan Petra en Irene !
Grappig, maar met veel te veel uitvergrote karikaturen.
Iets minder was de grappigheid ten goede gekomen. De hoofdrolspeelsters zijn zo duidelijk een bepaald type dat het veel te veel over de top is. Dat was ook precies de bedoeling van dit boek begreep ik, maar iets meer subtiliteit had het boek grappiger gemaakt.
Wel leuk vond ik de Gideon de Wit, in wie zo’n beetje alle Nederlandse schrijvers vertegenwoordigd waren. Leuke puzzel om al lezend te achterhalen wie er bedoeld wordt. En ook de schrijfster zelf zag ik nog voorbij komen in de bewering dat er van die idioten schrijvers zijn die zeggen dat het verhaal er al is, en alleen nog maar naar hen toe hoeft te komen. Zelfspot is Dorrestein dus gelukkig niet vreemd.
Willeke
Ps...dank aan Petra en Irene !
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”