Italo Calvino - Als op een winternacht een reiziger

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Italo Calvino - Als op een winternacht een reiziger

Berichtdoor Dettie » 21 Dec 2009, 12:07

'Je staat op het punt in Als op een winternacht een reiziger te beginnen, de nieuwe roman van Italo Calvino. Ontspan je. Concentreer je. Zet iedere andere gedachte uit je hoofd. Laat de wereld om je heen vervagen tot in het onbestemde. Zo begint Italo Calvino's beroemde boek Als op een winternacht een reiziger.


Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/italo-calvino

Ellen
Laatst gewijzigd door Dettie op 24 Jan 2010, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Dec 2009, 12:21

Mijn ervaringen met Calvino zijn wisselend.
Soms vind ik het niet om door te komen wat en vooral hoe hij schrijft. Maar tegelijk (en dat heeft veel te maken met de mogelijkheid te doen wat hierboven staat: concentreer je. zet iedere andere gedachte uit je hoofd etc) vind ik het wel de moeite waard.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Dec 2009, 12:24

O ik begin al te steigeren als ik je recensie lees...

Als de leesaandacht bepaalde waarden bereikt met een zeker continuïteit, dan is het product bruikbaar en kan het op de markt gebracht worden; als de aandacht daarentegen verslapt en op en af gaat, wordt de combinatie geschrapt en worden de elementen ervan ontleed en weer gebruikt in andere contexten.

Wie bepaalt dat? Welke personen worden gebruikt om dat te testen enz enz. Dat wordt één eenheidsworst enz enz.

Dettie

Ellen
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 Okt 2009, 20:09
Contact:

Berichtdoor Ellen » 21 Dec 2009, 12:47

Dettie schreef:Wie bepaalt dat? Welke personen worden gebruikt om dat te testen enz enz. Dat wordt één eenheidsworst enz enz.

Dat is dé droom van de uitgever, natuurlijk! Elk uitgegeven boek een best seller; wie wil dat niet?

ps. het is niet de droom van Calvino, hè?
"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."
(Lakota saying)

Ellen
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 Okt 2009, 20:09
Contact:

Berichtdoor Ellen » 21 Dec 2009, 12:50

Marjo schreef:Mijn ervaringen met Calvino zijn wisselend...vind ik het wel de moeite waard.

Direct nadat ik het boek uit had, was ik negatiever dan toen ik de reactie schreef (een paar dagen later). Ik kan me ook voorstellen, dat ik het boek later (nog) meer ga waarderen en zelfs zal gaan herlezen. It grows blijkbaar on you?
"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten