Tiffany Baker - Het wonderbaarlijke leven van een kleine reuzin

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tiffany Baker - Het wonderbaarlijke leven van een kleine reuzin

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2009, 14:12

Het contrast dat in de titel zit 'kleine reuzin' wordt doorgevoerd in het hele boek. Zelfs de kaft vormt een contrast met de inhoud van het boek. We zien namelijk een lief, vrolijk babyjurkje met mooie bloemen in relief erop. Afgaande op deze kaft verwacht je een beetje zoet verhaal over een meisje dat bijvoorbeeld heel dapper is, of iets dergelijks. Op een bepaalde manier klopt dat ook wel maar het is eerder een synister boek dan een opgewekte, luchtige vertelling.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/tiffany-baker

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Nov 2009, 21:36

Dit boek zou me vanwege de kaft en de titel helemaal niet trekken. Mis ik dan iets?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2009, 22:06

Daar liep ik vanmiddag nou over na te denken Marjo, of jij het wat zou vinden, ik denk van niet.
Maar ik heb er een ringboek van gemaakt, je kan je dus altijd nog bedenken en er om vragen.

Dettie

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 26 Nov 2009, 23:27

Zou je zeggen dat het thema wreedheid is, Dettie? Het lijkt wel of iedereen vreselijk op Truly inhakt: haar vader, bobbob, haar zus eigenlijk ook.
Ook dit gaat voorbij.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2009, 23:33

Bob Bob is zeker wreed, dat is een gigantische hufter. Haar zus is niet bewust wreed. De vader weet niet wat hij met beide dochters aan moet, maar hij overlijdt heel jong. Speelt verder nauwelijks een rol in het boek.

In de begeleidende informatie staat:
De roman over Truly, de kleine reuzin gaat over veel meer. Familie, liefde, vergeving, wraak, mystiek en hekserij.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten