In 1921 schiet de Engelse vader van de dan 9-jarige Lucy op drie nationalisten, die op zijn Ierse landgoed brand willen stichten. Hij verwondt een van hen. Uit angst voor wraak van de lokale bevolking besluit hij naar Engeland terug te keren.
Lees verder...
http://www.leestafel.info/william-trevor
Jan Jacob
William Trevor - Het verhaal van Lucy Gault
William Trevor - Het verhaal van Lucy Gault
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Mei 2009, 17:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Het Verhaal van Lucy Gault
Ik heb dit boek ook gelezen en vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Het eerste deel van het boek is heel goed, maar het tweede deel vond ik erg saai. Je zit eigenlijk de hele tijd te wachten op HET grote moment dat Lucy en haar vader elkaar eindelijk weer ontmoeten. En als het dan eindelijk zo ver is gebeurt er eigenlijk helemaal niets. Er wordt niets uitgesproken. Al die jaren gebukt gaan onder loodzware schuldgevoelens en dan op het moment dat je tegenover elkaar staat gewoon overgaan tot de orde van de dag en nergens over praten. Ik vond het verhaal als een nachtkaars uitgaan.
Het boek dat in 2002 wel de Booker prize heeft gewonnen was overigens Het Leven van Pi van Yann Martel.
Het boek dat in 2002 wel de Booker prize heeft gewonnen was overigens Het Leven van Pi van Yann Martel.
Ik ken het boek niet maar het staat wel op mijn ellenlange verlanglijst.
Wat ik er uit begrijp is dat ze zich constant schuldig voelen. De vader omdat het kind dood is en het kind omdat ze nog leeft en haar ouders dit niet weten.
Misschien als je zo gebukt gaat onder schuldgevoelens dat je dan, als je elkaar eindelijk ziet, niet meer onder woorden kan brengen wat je al die jaren bezig heeft gehouden en maar over gaat op de orde van de dag....
Bernadet
P.S. Bedankt voor je verslag Jan Jacob en welkom bij Leestafel!
Wat ik er uit begrijp is dat ze zich constant schuldig voelen. De vader omdat het kind dood is en het kind omdat ze nog leeft en haar ouders dit niet weten.
Misschien als je zo gebukt gaat onder schuldgevoelens dat je dan, als je elkaar eindelijk ziet, niet meer onder woorden kan brengen wat je al die jaren bezig heeft gehouden en maar over gaat op de orde van de dag....
Bernadet
P.S. Bedankt voor je verslag Jan Jacob en welkom bij Leestafel!
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”