Maxine Case - Waarover we zwegen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Maxine Case - Waarover we zwegen

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2009, 14:29

Twee zussen groeien op in het Kaapstad van de jaren tachtig, midden in de strijd om de Apartheid. Ze zijn dochters van een blanke vader en een zwarte moeder, al wordt dat nergens in het boek expliciet uitgesproken.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/maxine-case

WilV
Laatst gewijzigd door Dettie op 21 Dec 2009, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Nov 2009, 21:10

Klopt het dat je er niet echt weg van bent willeke? Ik meen zo'n ondertoon in je verslag te lezen.
Ik krijg de indruk dat het hele verhaal meer om die dreiging gaat dan om de apartheidsstrijd.

dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 18 Nov 2009, 21:31

Ja dat is lastig als je een recencie moet maken, althans dat vond ik met dit boek, want ik vond het eigenlijk allebei...ik vond het een goed boek én ik bleef maar het gevoel houden dat er nóg meer potentie in het boek gezeten zou hebben, dat het nét iets mist om het tot een écht indrukwekkend verpletterend goed boek te maken terwijl dat er wel in zat.
En die twee gevoelens heb ik geprobeerd in één recencie te stoppen,vandaar de ondertoon.

Maar ik vond het zeker een goed boek, alleen dus met een "maar"

Ben ik nog te volgen?

Groetjes
Willeke

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 18 Nov 2009, 21:34

Ik krijg de indruk dat het hele verhaal meer om die dreiging gaat dan om de apartheidsstrijd.


Ja dat klopt ,de appartheidsstrijd is meer de achtergrond, al heeft het zeker invloed op de verhoudingen.
Maar het eigenlijke verhaal gaat vooral over de moeder/dochter relatie.

Tussen de regels door krijg je trouwens wel een goed beeld van leven toen.

Groetjes
Willeke


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten