Kathleen Amant - Heksje Mimi en Beer (va 30 maanden)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Kathleen Amant - Heksje Mimi en Beer (va 30 maanden)

Berichtdoor Dettie » 05 Nov 2009, 15:22

Mimi is een heksje met een echte heksenhoed en een echte heksenbezem. Ze kan al goed vliegen, maar toveren lukt nog niet.

Mimi verveelt zich maar gelukkig kom Beer langs.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/kathleen-amant

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 06 Nov 2009, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Nov 2009, 22:25

Heel vaak zit er een les verborgen in boeken voor jonge kinderen. Hoe vind je dat eigenlijk?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Nov 2009, 09:10

Dat ben ik nog niet echt veel tegengekomen Marjo. In 'Haasje zoekt geluk' misschien maar vaker zijn het gewoon gezellige kinderboeken met een leuk verhaaltje.
Ja, de zoekboeken zoals Huisbeestenbende zijn natuurlijk ook om te leren maar dat is alleen maar leuk vind ik.
Een échte les, die er dubbeldik bovenop ligt hoeft van mij niet. Maar dit boekje is niet belerend, het is gewoon een speels verhaal waarin het per ongeluk iemand pijn doen voorkomt. Achterop het boek stond dat het bedoeld was om kinderen te laten zien hoe je iemand ongewild pijn kan doen en hoe je het weer goed kan maken.
Zo had ik het niet eens gezien. Voor mij was het een leuk verhaal waarin 'toevallig' zoiets voorkomt.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Nov 2009, 12:11

Misschien let ik daar te veel op, maar ik zie in vrijwel elk boek een verborgen les. Nu kom je er misschien niet echt onderuit, want tenslotte moet je verhaal ergens over gaan, een thema hebben.
Bij kinderboeken voegt het ook iets toe als je het met een kind naar aanleiding van verhaal of plaatjes ergens over kunt hebben.
En misschien geldt dat wel voor elk boek, dat je er een les uit kunt/moet trekken. Zolang het er maar niet echt boven op ligt.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten