Gaby Crince Le Roy - De vrouw die niemand zag (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Gaby Crince Le Roy - De vrouw die niemand zag (debuut)

Berichtdoor Marjo » 23 Okt 2009, 11:48

Het probleem met het lezen van al die debuten is dat je wel veel van hetzelfde achter elkaar leest. Dat betekent al wel meteen dat het er qua originaliteit niet uitspringt.
Ik weet niet of dit boek autobiografisch is, maar het is wel geschreven in de ik-vorm. Het is een populair genre, en eigenlijk lees ik het wel graag. Maar het laatste koekje uit de trommel, als je de rest al op hebt, is ook niet echt lekker.
Toch is dit boek de moeite waard. De schrijfster kan er ook niets aan doen dat ze een van de laatste koekjes is.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/gaby-crince-le-roy

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Okt 2009, 13:12

Wat zeg je dat mooi met die koekjes.

Zelf ben ik ook een beetje debuutmoe merk ik. Maar net wat jij zegt het zijn de laatste koekjes en ook al zijn ze een beetje 'taai' geworden ze zijn nog wel te eten, dus moeten we nog even doorbijten :D

Groetjes
Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Okt 2009, 14:07

Het ligt niet aan het feit dat het debuten zijn, maar dat ze allemaal zo'n beetje vanuit een zelfde idee geschreven zijn: een ik-figuur, al of niet autobiografisch, ontwikkelt zich. Niet eens een lekker avontuur, of gewoon een mooi verhaal.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten