Estella Snellen - Wat de pot schaft (vanaf 2 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Estella Snellen - Wat de pot schaft (vanaf 2 jaar)

Berichtdoor Dettie » 06 Aug 2009, 16:50

Persoonlijk vind ik het nogal saai

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/estella-snellen

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 30 Sep 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Aug 2009, 19:57

Je opmerkingen lijken me terecht.
DE snoep???? Mag dat?
En inderdaad vind ik het niet kloppen als er staat '1' wortel, terwijl er meer op het plaatje staan.
Juist als je iets maakt voor jonge kinderen moet het wel kloppen. Of je maakt er iets van dat helemaal en duidelijk fantasie is, dat kan ook.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Aug 2009, 20:47

DE snoep, het stond er echt en toen begon ik te twijfelen. Ze zullen dat toch niet zomaar plaatsen? Dus het woordenboek erbij gepakt en je mag zowel DE als HET snoep gebruiken, maar DE snoep klinkt voor mij een beetje als sms taal (de meisje en zo).
Er stond bij een bos wortelen, 'de wortel' en bij een tros bananen 'de banaan', bij een stel uien... 'de ui'. Dat vond ik niet kloppen, schrijf dan 'een tros bananen' of 'de bananen' (meervoud) Zeker voor een kind dat de eerste woordjes gaat leren moet het wel goed weergegeven worden. (ja, ik ben streng)

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 07 Aug 2009, 11:26

Dat mag ook!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 07 Aug 2009, 11:32

Dank u :D

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Sep 2009, 14:08

Ik heb dit boek naar iemand gestuurd die een nichtje van twee heeft.
Dit was het oordeel.
---

En dus zat de 2-jarige op mijn schoot. Toen we de voorkant van het boekje bekeken, kwam haar 4-jarige zusje langs. Zij wilde ook meekijken. Dat vond de jongste maar zo zo. Het was haar boekje! Ze was meer bezig met bezit dan met kijken.

Een paar dagen later hebben we het boekje weer gepakt. We hebben samen naar de plaatjes gekeken en er over gepraat. Ze houdt van aardbeien dus die herkende ze meteen. Bij sommige plaatjes benoemde ze een onderdeel ervan in plaats van het geheel. De vragen achterin gingen langs haar heen. Wat rood is, snapt ze nog niet helemaal. En dat taart bij jarig zijn kan horen ook niet, maar wel dat je kaarsjes mag uitblazen. Al met al vond de 2-jarig het gezellig om een boekje met haar tante te lezen.

Wat tante zelf van het boekje vond: een beetje saai. Met name de plaatjes konden me niet zo boeien en waren ook niet eenduidig. 'Wat de pot schaft' vind ik ook een beetje een vaag en groot thema. De vragen achterin vond ik wel aardig. Als ouder kun je die snel even bekijken en dat meenemen als je samen met je kind door het boekje gaat, want vanaf het eerste plaatje al stel je vragen en praat je erover.

--

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten