Evelien de Vlieger: Brei met mij (13+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Evelien de Vlieger: Brei met mij (13+)

Berichtdoor Marjo » 03 Aug 2009, 13:06

Tja, de titel intrigeert, maar voor mij kwam De Vlieger die belofte niet na.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/evelien-de-vlieger

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Aug 2009, 17:02

Bij het lezen van je verslag komen er natuurlijk allemaal vragen in me op. Ik lees bijv. niets over een vader, die is er niet? Ondanks het nieuwe broertje? Je schrijft wel 'ouders' maar moeder staat te zoenen. En breit die moeder of de dochter?
Die moeder neemt geen contact op met de politie omdat ze een hekel heeft aan de politie? Dus liever dochter en zoontje laten rondzwerven dan de politie bellen?

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 05 Aug 2009, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Aug 2009, 11:10

Nou ja, je wil alles weten!! Nu weet ik wel dat je niet alles kunt lezen wat er 'te koop' is, maar ik verklap niet graag dingen.

Een vader is inderdaad niet aanwezig, verblijfplaats onbekend. Er is wel een stiefvader waar ze goed mee overweg kan, de vader dus van dat babybroertje, maar ook te druk om zich met zijn zoontje bezig te houden. De dochter breit, tot grote teleurstelling van de moeder, die dat maar een suffige hobby vindt.
En ja, liever -gecontroleerd- rondzwerven, dan de politie erbij.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 10 Sep 2009, 16:19

Inderdaad...geen straf om dit boek te lezen. Integendeel. Het thema was erg intrigerend: een puber die met haar zes maanden oude babyhalfbroertje wegvlucht. Het geeft ook een mooi beeld naar haar plaats in de maatschappij(én in haar "chaotische" familie). Al met al een boek dat ik met plezier heb gelezen en Evelien de Vlieger heeft m.i. veel in haar mars om tot een groot auteur uit te groeien.
Overigens lijkt het me een heel geschikt boek voor de benedenbouw van de Middelbare School; een goede start naar het betere, echte, zware literaire werk!

groetjes, irene


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten