Bohumil Hrabal: Al te luide eenzaamheid

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Bohumil Hrabal: Al te luide eenzaamheid

Berichtdoor Marjo » 29 Mei 2004, 21:57

Een mooi dun boekje (handig in de trein) over de moderne maatschappij die nietsontziend voortschrijdt en en passant de mens vermorzelt..
Mooie taal, mooie stijl, humoristische en indrukwekkend.
Marjo

lees het verslag http://www.leestafel.info/bohumil-hrabal

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Mei 2004, 23:25

Marjo, het lijkt me een prachtig boek! Zucht, wat doe je me aan.
Je hebt het wel erg mooi verteld moet ik zeggen. Je wil weten hoe het voor die man is om tussen al die mooie werken in te zitten, hoe hij dat ervaart.
Bernadet

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2004, 12:28

Als ik het niet had "moeten" lezen, had ik dit boek nooit gelezen. Ik pak nooit zulke dunne boekjes en de voorkant is niet echt aantrekkelijk. Ik was ook huiverig: een Tsjechische schrijver??
Maar ik moest met de trein en geen van de andere boeken paste in mijn tas. Ik was eigenlijk op de eerste bladzijde al verkocht..
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Jun 2004, 18:29

Ik kreeg net bericht dat het boek klaarligt bij de bieb.
Ga het morgenavond ophalen, ben heel erg benieuwd hiernaar.
Groetjes
Bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2004, 11:24

Ja ik heb het boek! Ik dacht eerst, oh nee, het verkeerde boek want ze kwamen met een hele dikke pil aan zetten. Maar het was een bundeling van verhalen van Hrabal.
Het heet "Verpletterende schoonheid". Ook al zo'n mooie titel.
De eerste bladzijde is prachtig! Wat een mooi taalgebruik! Verder ben ik nog niet maar was even nieuwsgierig.
groetjes
bernadet

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Jun 2004, 15:12

Geniet ervan Bernadet, want het is uit voor je het weet..
Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2004, 12:22

Heeel erg mooi Marjo! Het is apart, bizar maar ook prachtig. Het is ontzettend mooi geschreven qua taal. Heel aparte sfeer. Jammer dat de man zijn uiteindelijke besluit neemt.....
Ik vond erg mooi hoe hij beschrijft wat de boeken voor hem doen. Ook dat hij veel bier nodig heeft om alles tot zich door te laten dringen maar zoals hij het zegt is dat heel begrijpelijk.
Wel smerig die rat met een spijker in zijn kop. Brrr. Dat was ook het enige minpuntje maar gewoon een erg mooi, prachtig verhaal.
Het verhaal stond in de bundel "Verpletterende schoonheid", mocht je meer van hem willen lezen.
Bernadet

akelei
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 Jul 2004, 21:10

mooie titels

Berichtdoor akelei » 02 Jul 2004, 21:35

Stalinistische maatschappij begreep ik pas toen ik in het forum zag dat het een Tsjechische schrijver is. De man heeft in ieder geval een neus voor goede titels.
Het heeft lang geduurd voor ik me geregistreerd had, maar nu is het dan eindelijk zover, ik hoop dat ik deze zomer eens tijd heb om te gaan lezen, en me ook op deze site te laten zien. De literatuur-leeskring stopt: er was geen animo van de leden om verder te gaan. Aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant kan ik hier als gewoon lid ook mijn ei kwijt en heb ik niet de taak om als moderator de kar te trekken.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten