Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2009, 11:38

Al maanden staat het boek “Haar naam was Sarah” (2007) van de schrijfster Tatiana de Rosnay in de de top tien van best verkocht fictie boeken. Nieuwsgierig naar deze bestseller nam ik de roman mee uit de bibliotheek en toen ik eenmaal begon te lezen, kon ik niet meer ophouden. Ik moest de roman in een ruk uitlezen…

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/tatiana-de-rosnay


Jeannette
Laatst gewijzigd door Dettie op 20 Sep 2009, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Jul 2009, 13:18

Er is al een tweede boek van haar, las ik laatst. Maar deze heb ik nog niet gelezen.

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 21 Aug 2009, 19:48

Het leest in elk geval goed door, maar ik vind het een beetje een overroepen boek. Niet de stukken rond Sarah, maar wel het spitten van de Amerikaanse journaliste. Zij wordt maar niet werkelijk voor mij, het blijft een papieren figuur met erg veel clichématige trekken. En dat is toch wel jammer voor een personage dat zo'n belangrijke rol toebedeeld kreeg.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 23 Aug 2009, 20:35

Ik vond het gedeelte over Sarah ook veel sterker dan het gedeelte over Julia, Elviratoverspin. Julia wordt inderdaad geen personage van vlees en bloed. En ook jammer dat de roman een wat zoetig einde heeft...

Maar heel interessant dat dit nu een roman voor ''een breed publiek'' is, zoals de eigenaar van onze boekhandel het zo mooi noemt. Het is een echte bestseller!

Jeannette

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Mei 2010, 15:29

Ik lees net dat er een nieuw boek van haar uitkomt getiteld Kwetsbaar.

Heel korte beschrijving:

Kwetsbaar is het relaas van een moeder die, nadat haar zoon na een verkeersongeval in coma raakt, op zoek gaat naar degen die hem heeft aangereden. Ze ontdekt de pijnlijke waarheid achter dit ongeluk.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Aug 2010, 15:47

Eigenlijk ben ik na het lezen van dit boek helemaal niet geïnteresseerd in haar andere boeken.
Ik vond het tegenvallen, zoals Elvira ook al zegt. En met de opmerking van Jeanette dat het zo een breed publiek kan bereiken, ben ik het wel eens, maar toch..het had beter gekund.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/tatiana-de-rosnay

Marjo

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 11 Okt 2010, 12:31

Echt best is dit boek inderdaad niet. Het verhaal van Sarah is te dun, dat van Julia te breed en bovendien is het geheel nog eens beroerd geschreven ook. Heel eenduidig, heel karig taalgebruik en dan nog dat einde....Afschuwelijk natuurlijk. Toch heb ik me er wel een zondag mee vermaakt hoor.
Ook dit gaat voorbij.

EvaW
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 Jan 2010, 11:39
Locatie: Den Haag

Berichtdoor EvaW » 11 Okt 2010, 21:10

Mmm, ik had al mijn twijfels (dat heb ik toch al regelmatig bij bestsellers, niet zelden vallen ze tegen), maar als ik jullie reacties zo lees laat ik deze zeker aan me voorbij gaan. Genoeg andere boeken die roepen om een keer gelezen te worden.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 26 Mar 2011, 12:50

Als laatste in Nederland heb ik dit boek ook maar eens gelezen.
Ik ben het met de voorgaande sprekers eens. Sterk overdreven. Vanwege het rechtlijnige, simpele taalgebruik inderdaad voor een groot publiek geschikt. Een beetje kinderlijk geschreven. Het verhaal van Sarah is gruwelijk, maar het wordt zo levenloos uitgewerkt. Het beste van het boek is dat de geschiedenis van het Vel d'Hiv nu door veel meer mensen zal worden herinnerd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2011, 14:52

Ik stond al niet te trappelen en hoef nu helemaal niet meer.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 27 Mar 2011, 15:03

O jeetje, nee, Dettie, het verhaal van Sarah is te erg voor jou, met jouw verbeeldingskracht. En als er nou nog iets anders was, dat het boek de moeite waard maakte.....


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten