Anne Keijzer: Harthonger (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anne Keijzer: Harthonger (debuut)

Berichtdoor Marjo » 10 Jul 2009, 15:00

Dit boek hoeft zeker niet te rekenen op een plaats op de longlist. Bah...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/anne-keijzer

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jul 2009, 11:42

Oh dat klinkt niet goed.

Als je de flaptekst leest loop ik ook niet erg warm.

Als Stella bij toeval ontdekt dat haar jeugdliefde Sel is overleden, gaat er een schok door haar heen. Wat is er met hem gebeurd? En waarom weet zij nu pas dat hij dood is?
Als in een film flitsen de sleutelmomenten van hun gepassioneerde verhouding door haar hoofd. Met een kind aan de borst en twee aan haar rok zet ze alles op alles om de antwoorden te vinden. Zo doet ze niet alleen een gruwelijke ontdekking, maar er komen ook verrassende kanten van haar ex aan het licht. Harthonger omvat een intense, bijna alles verschroeiende liefdesgeschiedenis vol intriges, verlangen en verraad.


Is het een thriller of een roman?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Jul 2009, 10:04

Ik heb besloten het een roman te noemen, maar er is twijfel. Misschien is het wel spannend bedoeld. Ik vind de flaptekst niet de lading dekken. Zo overdreven!! En er is niets gruwelijks, al kun je twisten over de vraag wat gruwelijk is. Maar niets dat je doet denken aan een thriller.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 25 Aug 2009, 22:45

Mijn hoofd staat de laatste tijd niet zo naar lezen, dus dacht ik vanmiddag....even een eenvoudig boekwerkje pakken. Dat was het dus ook. Prietpraat van de eerste orde. Rommelig verteld, veel herhalingen, onduidelijke tijdslijn, geen thriller, geen echte roman, kortom een flutboek, toch typisch dat je het boek uit wil lezen, maar dat zal waarschijnlijk m.i. wel komen door de zeer simpele (schoolse) taal die hier gebruikt wordt....

(Maar ja, mijn hoofd is nu wel wat leger...)
Morgen maar weer een wat 'zwaarder" boek.

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2009, 08:24

Nou ik hoef niet meer als ik zo de reacties van jullie lees.
Jammer, denk je dat een eventueel volgend boek van deze schrijfster beter kan zijn of is het gewoon helemaal niets?

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 26 Aug 2009, 10:08

Jammer, denk je dat een eventueel volgend boek van deze schrijfster beter kan zijn of is het gewoon helemaal niets?


Dan zal de schrijfster toch heel veel moeten veranderen aan haar stijl. Het is allemaal zo gladjes en zo eenvoudig en zo populair, nee wat dat betreft ben ik het dit keer echt helemaal eens met marjo: bah!

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Okt 2009, 13:51

Weekly8 is er ook niet blij mee. Al zijn ze misschien iets minder hard dan ik.

http://www.8weekly.nl/artikel/7710/anne ... onger.html


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten