Pieter Webeling - Veertig dagen (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Pieter Webeling - Veertig dagen (debuut)

Berichtdoor Dettie » 20 Jun 2009, 11:17

De hoofdpersoon uit de debuutroman van Pieter Webeling (1965) is een jonge vrouw met hetzelfde beroep als hijzelf: interviewer. Zij is daarin zo succesvol dat ze er een belangrijke prijs mee in de wacht sleept. Ergens halverwege de roman vraagt ze zich af: “Als ik werkelijk betekenis wilde geven aan mijn talent, waarom richtte ik mij dan niet op mooie verhalen? Schrijf fictie. Schrijf een roman. Hoe vaak had ik dat niet gehoord?” Iets dergelijks moet Pieter Webeling zich afgevraagd hebben.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/pieter-webeling

Librije
Laatst gewijzigd door Dettie op 21 Jul 2009, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Jun 2009, 13:08

Hé Librije, lees je ook debuten mee?? Of is dit toeval?
Ik krijg de indruk dat ik niet rouwig hoef te zijn dat deze niet hier op de plank staat.

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 20 Jun 2009, 22:04

Het is toeval Marjo. Ik moest het lezen voor de leesclub. En zag er bij jullie nog geen verslag van. Vandaar.

Het is geen slecht boek. Er zitten mooie stukken in, dus ik hoop dat een van jullie het toch ook nog eens leest. Want ik heb minder ervaring met debuten dan jullie, dus misschien ben ik te streng in mijn oordeel. Echt vervelend om te lezen is het niet.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jun 2009, 12:51

Deze uitgever stuurt blijkbaar geen recensie-exemplaren, dus ik moet dan wachten tot het in de bieb komt. Als dat al gebeurt.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe een leesclub kiest voor een debuut als dit. Of ik moet iets gemist hebben, maar er is toch niet over geschreven in de pers? Of heeft op een andere manier rumoer veroorzaakt?
Een willekeurige keuze?
Of je te streng bent, dat weet ik dus nog niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jun 2009, 13:32

Cossee stuurt meestal wel recensie-exemplaren. Maar ik heb begrepen dat je het niet gehad hebt deze keer?

Hier staat ook een recensie van 8weekly Librije (heb je vast gezien)

http://www.8weekly.nl/artikel/6818/piet ... dagen.html

en

http://www.recensieweb.nl/recensie/2772 ... 9%27s.html

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Jun 2009, 13:38

Kit met peren - Nele Reymen
Graz - Bart Moeyaert

heb ik ook niet gehad, nu is deze laatste ook geen debutant in mijn ogen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Jun 2009, 15:28

Ik heb er buiten deze nog drie niet gehad.

Onland- Jan Schouten
De Maskilim- Menno Haaijman
Zonder uitgang- Katinka van der Kooij

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 21 Jun 2009, 23:07

In onze leesclub kiest elke deelnemer om beurten het te lezen boek. Dat levert best interessante boeken op. Boeken die je zelf niet zo snel zou kiezen. Dit boek werd vooral gekozen vanwege het thema, zei de deelnemer die het voorstelde.

Het boek is in 2008 verschenen (hij staat op nummer 11 van de debutantenlijst 2010) en er waren genoeg exemplaren aanwezig bij de Zeeuwse bibliotheken voor de andere leesclubleden om er een te kunnen lenen. (Dan zal het vast ook wel bij jou in de bieb aanwezig zijn.)

De uitgever heeft van de presentatie veel werk gemaakt, zie www.veertigdagen.nl.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten