Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2009, 13:19

Een verhaal over Julia die tijreizen maakt van schilder naar schilder.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/finn-zetterholm

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 27 Aug 2009, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2009, 14:22

De Frank Groothof van Zweden dus. Klinkt goed.
Het is soms best wel lastig om een oordeel te geven als volwassene, hè! Hoe zou een kind dit lezen zit je dan te denken...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2009, 16:20

Er staat voor op het boek De wereld van Sofie voor de schilderkunst maar 'De wereld' vind ik toch wel een heel ander boek dan dit. De wereld was 'zweveriger'.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2009, 19:36

Dat was dan ook filosofie. Altijd zweverig toch?
Met schilderkunst ben je veel aardser bezig.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Berichtdoor Marjo » 06 Mar 2017, 15:49

Ik vind het verhaalidee prima, je leert er wat van. Al weet ik niet in hoeverre het allemaal klopt, want er zullen vast wel concessies gedaan zijn ten behoeve van het verhaal. De manier van schilderen is bekend, en woonsituatie waarschijnlijk ook, maar de rest?
Het gaat het allemaal wat makkelijk, en ik vind de schrijfstijl niet mooi, dus ik maak bij deze excuses aan Groothof, want die is toch wel stukken beter.
Het volgende boek zal volgen..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Berichtdoor Dettie » 06 Mar 2017, 16:00

Oh ik vond het een heel leuk boek! Nu ik de recensie nalees komt het weer boven.
Vooral al die ontmoetingen met die schilders en dat ze zo vriendelijk waren en hun manier van werken deelden vond ik zo apart.

Jij bent nog wel van de tijdreizen, meestal vind je dat erg leuk. Maar ja, niet alles kan goed of je smaak zijn natuurlijk.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Berichtdoor Marjo » 06 Mar 2017, 16:19

Ik zeg expres dat ik het verhaalidee heel leuk vond, want je hebt helemaal gelijk, dat ik graag lees over tijdreizen. Aan het idee mankeert dan ook niets, maar wel aan de uitwerking. Het is wel erg gemakkelijk allemaal, en wat jij aangeeft: dat die mensen in andere tijden alles zomaar pikken, en er over het feit dat ze hun taal spreekt niets gezegd wordt, dat vind ik niet goed genoeg.
Het gaat duidelijk alleen er om om het verhaal van die schilderijen te vertellen. Goed hoor, maar als je daar een verhaal omheen maakt, moet dat wel een goed verhaal zijn. En dat is het niet vind ik. Ik ben benieuwd of Zetterholm in dat tweede boek hetzelfde doet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Finn Zetterholm - Julia's reis 12+

Berichtdoor Dettie » 06 Mar 2017, 16:40

Ja dat had ik gelezen hoor, over dat idee. Ik snap wel wat je bedoelt, je vraagt je af, als je dit leest hoe dat kan, dat niemand echt aanstoot neemt aan die kleding en vreemde voorwerpen zoals een horloge of zo. Ze had ook wel als heks gezien kunnen worden of zo.

Ben erg benieuwd naar jouw belevenissen met het tweede boek. :D

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten