Rob van Essen: Troje

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Rob van Essen: Troje

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2009, 11:23

Deze auteur is genomineerd voor de Librisprijs, en ik heb nu twee eerdere boeken van hem gelezen. Die smaken naar meer. Zijn ingehouden manier van schrijven staat me wel aan, zelfs al is de hoofdpersoon nou niet direct een jongen die ik aardig vind.
Troje en Engeland is gesloten gaat over dezelfde jongen...autobiografisch?? Ik weet het niet.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rob-van-essen

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Mei 2009, 09:24

Wat er in het boek van Jennifer 'all cats are grey' staat, komen we niet te weten, wel wat de betekenis is van die titel.

Toen ik het plaatje van het boek zocht las ik dat in het boek 'all cats are grey' Thomas veel voorkwam. Maar jij vindt dat niet duidelijk? Of vertelt die Jennifer aan Thomas dat hij er veel in voorkomt?

Zo te lezen in jouw verslag is Thomas zo'n 'grijze kat'.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Mei 2009, 10:57

Het boek wordt genoemd, en volgens degenen die het gelezen hebben (personages in het boek dus) gaat het over het seizoen dat Thomas Jennifer kende in Amsterdam. Maar Thomas leest het boek niet, 'hij kan het niet' dus hij vertelt zijn eigen versie.
De grijze kat kun je inderdaad figuurlijk opvatten, maar hij is ook erg letterlijk.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten