Jorien de Bruijn - Baas boven baas (vanaf 10 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jorien de Bruijn - Baas boven baas (vanaf 10 jaar)

Berichtdoor Dettie » 25 Mar 2009, 12:45

Jet en Luuk zijn dolgelukkig als hun zoon geboren is. Hij is zo mooi en geweldig, hij is hun kleine prinsje en ze noemen hem dan ook Roy.
Maar van het begin af aan eist Roy de aandacht. Hij is een huilbaby en Jet, die het gebrul niet aan kon horen, ging midden in de nacht maar wandelen met hem, elke nacht weer. Ze noemden hem ‘Brullie’ als er niemand bij was.
Dat gebrul hield op gegeven moment wel op maar...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/jorien-de-bruijn

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Apr 2009, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Mar 2009, 16:23

Ha, het begin is er!
Aanemelijk dat je toegeeflijk bent? Ik hoef geen pedagogische discussie, maar ik vind toegeven een zwaktebod..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Mar 2009, 18:56

Ja, ben ook blij dat er eindelijk een begin is gemaakt met de boekverslagen. De site gaat nog een enorme klus worden en voordat ik daar echt mee klaar ben duurt nog wel even. Dus... eerst maar de boeken eens 'wegwerken' en tussendoor rustig verder gaan met de site.

Ik zal me beperken tot het boek Marjo en geen pedagogische discussie starten.
Ik bedoelde dat de schrijfster het onderwerp 'verwend jongetje' van meerdere kanten belichtte. Hoe dat kind zo verwend kon raken (vooral omdat de ouders heel zachtaardige en vriendelijke mensen waren) en hoe dat opgelost kan worden maar ook hoe dat verkeerd opgelost kan worden...
Het werd aannemelijk gemaakt waarom die ouders zo deden en hoe dat uiteindelijk ook enorm escaleerde.

Dettie
die altijd aan een kind toegeven ook een zwaktebod vindt.
Toegeven bijv. dat je fout zat is wat anders

P.S. Heb je gezien dat er nu ruimte is tussen plaatje en verslag.
Ook ik was toegeeflijk aan je wens :D

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2009, 17:54

Heel goed! Ik dacht dat dit nog zou veranderen als je alles af had, maar dat is dus niet zo!?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Mar 2009, 19:15

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt Marjo.
Ik heb nu iets gevonden waardoor er meer ruimte om het plaatje van het boek is.
Wat bedoel je met veranderen? Net als de oude site? Een lege ruimte onder dat plaatje?

vertel, vertel

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2009, 11:50

Toen ik een opmerking maakte dat ik meer ruimte om een boekomslag mooier vond, zei je dat je dat niet kon veranderen.
Dat als je dat deed dat alleen een voorlopig iets was, en als je iets definitief in het archief zette, het weer zonder ruimte moest. Zo had ik het begrepen tenminste...

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2009, 14:32

Ik had nu wat meer tijd om eens goed te kijken, en het ziet er bij de jeugdboeken al heel mooi uit!

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 18 Jan 2010, 17:31

Dit boek lees ik niet verder. Ik zit me zo vreselijk te ergeren aan die ouders en dat kind. Die voetbalclub-oorlog deed het boek de das om.

Ik betwijfel ook of kinderen dit leuk vinden. Het eerste hoofdstuk is bepaald niet aantrekkelijk voor hen. Je weet niet wie Jet en Luuk zijn, dus je denkt dat het kinderen zijn. Die doen dan raar, met hun duiven en lippenstift. Als ik kind was zou ik al eerder gestopt zijn met lezen dan ik nu deed.
Dit zou dus eens door een kind beoordeeld moeten worden!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Jan 2010, 17:52

Ik zag het eerder als een modern sprookje, het rijke verwende prinsje dat in alles zijn zin krijgt maar nooit tevreden is. Zelf had ik wel het idee dat kinderen het leuk zouden vinden.

Kun je niet een kind bij jouw bieb 'omkopen' een mars of snicker of weet ik wat nu lekker gevonden wordt, als ze het boek lezen en vertellen hoe ze het vinden? :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 18 Jan 2010, 18:11

Kan het altijd proberen!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten