Timothée de Frombelle: Tobie Lolness op de vlucht (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Timothée de Frombelle: Tobie Lolness op de vlucht (10+)

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2009, 11:40

Een opvolger voor Harry Potter?? Ik las dat ergens.
Het is wel een hele kluif voor de jonge lezer, want dikke boeken, en al een serie. Wat dat betreft dus wel een opvolger..


Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/timothee-de-frombelle

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2009, 12:07

‘Zef was zeldzaam lelijk. Foeilelijk. (...) Tobie vond dat Zef eigenlijk had moeten worden vrijgesteld van zijn geboorte, van het leven, in één woord: vrijgesteld van alles.'

En dat voor een kinderboek! Vanaf 10 jaar nog wel. Vrij grof en vrij moeilijke taal voor een jong iemand.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2009, 16:20

Het verbaast mij ook dat het een B-boek is. Niet alleen de taal, maar ook het onderwerp is eigenlijk te hoog gegrepen. Maar..dat is Harry Potter eigenlijk ook!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2009, 16:24

Goh, Dettie, het wordt tijd dat je weer een verslag maakt, ik zie alleen maar 'mijn' verslagen op de jeugdpagina!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2009, 19:12

Tijd, tijd, tijd, Ik heb wel een beginnetje gemaakt met het jeugdboekenarchief onderverdeeld in leeftijd.

Als je op de jeugdboekenpagina staat dan krijg je daar weer zo'n uitklapding. Had ik toch eerst de boel verkeerd gedaan... kon ik alles weer terugzetten en opnieuw beginnen. (zielig he ;-) )

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2009, 20:56

Zielig ja, zo zonde van de tijd hè. Maar je hebt er vast wel iets van geleerd..(is dit de juf in mij?? Ha..)
Even bekeken wat je gedaan hebt. Prima lijkt mij. Moet je nu van het oude archief helemaal uit gaan zoeken voor welke leeftijd die boeken waren? Mijn hemel...

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Mar 2009, 21:02

Als ik nu zo'n flap opendoe, zoals jeugd 10-12, (bv John Brosens) dan zie ik daar eerst een verslag over de hele breedte (met de omslag van het boek los overigens!) en daaronder staat er een over de helft.
Mag ik zeggen dat ik die over de hele breedte met de losse foto mooier vind? Maar misschien ben ik wel voorbarig, en ben je nog druk doende.
Ik begin me er wel steeds meer bewust van te worden wat een heidens karwei dit voor jou is!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mar 2009, 21:11

Marjo schreef:Als ik nu zo'n flap opendoe, zoals jeugd 10-12, (bv John Brosens) dan zie ik daar eerst een verslag over de hele breedte (met de omslag van het boek los overigens!) en daaronder staat er een over de helft.


Ja ik kan daar nog niet bij komen en puzzel me gek hoe ik daar wel bij kan komen, het heeft iets met instellingen te maken, maar waar zitten die....
Over een jaar lach ik er waarschijnlijk om.
Het gaat eigenlijk net als bij de poezie, ieder verslag bekijken of het goed staat. Of de linken kloppen enz.
En ja, nu steeds nakijken bij welke leeftijdscategorie het boek hoort.
Een voordeel... ik weet nu weer precies wat er op de site staat. :D

O ja, dat plaatje staat nu los maar dat komt omdat het van de oude site is overgenomen, daar kon dat wel. Ik kan het alleen niet zo laten staan, nou ja, dat wordt een ingewikkeld verhaal
Ik heb al in januari een boek besteld waarin moet staan hoe ik de site kan veranderen qua kleur en achtergrond enz. en ook de plaatjes, maar daar was zoveel vraag naar dat het al uitverkocht was voor het in de winkel lag en is nu in herdruk. Ik wacht dus af tot het er eindelijk is.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Mar 2009, 20:20

Dat zal vast wel ja, dat je er dan om lacht! Als je het wéét is het altijd zo makkelijk!


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten