Deze historische roman gaat over de rivaliserende zusjes Boleyn en hun ambitieuze familie die hogerop willen komen aan het hof van koning Hendrik VIII en koningin Catharina van Aragon.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/philippa-gregory
Jeanette
Philippa Gregory - De zusjes Boleyn
Philippa Gregory - De zusjes Boleyn
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja.. ik lees dit boek niet uit. Ik heb de film gezien, en misschien is dat de reden waarom het helemaal niet boeit. Ik ken het verhaal al.
En het is echt geschreven als een roman, zonder verdieping of extraatjes. Ik heb zestig pagina's gehaald, omdat ik er niet aan wilde dat ik dit niet leuk vind. Ik heb er op moeten wachten, omdat het uitgeleend was. Heb ik het eindelijk, valt het vies tegen..
En het is echt geschreven als een roman, zonder verdieping of extraatjes. Ik heb zestig pagina's gehaald, omdat ik er niet aan wilde dat ik dit niet leuk vind. Ik heb er op moeten wachten, omdat het uitgeleend was. Heb ik het eindelijk, valt het vies tegen..
Ik probeer altijd eerst het boek te lezen voor ik de verfilming ga zien, Marjo.
Andersom haak ik ook vaak af.
Ik was van plan op deze regenachtige middag de verfilming te bekijken, bleef het (geleende) dvd'tje hangen... Maar de eerste 5 minuten waren mooi! Morgen maar even naar de videotheek...
Groeten,
Jeannette
Andersom haak ik ook vaak af.
Ik was van plan op deze regenachtige middag de verfilming te bekijken, bleef het (geleende) dvd'tje hangen... Maar de eerste 5 minuten waren mooi! Morgen maar even naar de videotheek...
Groeten,
Jeannette
Inmiddels heb ik de film gezien Marjo, en eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht...
In de film zijn bepaalde zaken weggelaten; men is met hink stap sprongen door het boek gegaan. Verder worden de karakters in het boek psycholgisch uitgewerkt, waardoor je beter begrijpt waarom personages bepaalde beslissingen nemen.
Op BBC2 wordt op vrijdagavond de serie The Tudors uitgezonden; o.a. over de liefdesrelatie van Hendrik VIII en Anna Boleyn. Heb ik dus helemaal gemist... misschien wordt de serie in de toekomst ook in Nederland uitgezonden.
Jeannette
In de film zijn bepaalde zaken weggelaten; men is met hink stap sprongen door het boek gegaan. Verder worden de karakters in het boek psycholgisch uitgewerkt, waardoor je beter begrijpt waarom personages bepaalde beslissingen nemen.
Op BBC2 wordt op vrijdagavond de serie The Tudors uitgezonden; o.a. over de liefdesrelatie van Hendrik VIII en Anna Boleyn. Heb ik dus helemaal gemist... misschien wordt de serie in de toekomst ook in Nederland uitgezonden.
Jeannette
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”