Chris Adrian - De machine van Gob

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Chris Adrian - De machine van Gob

Berichtdoor Dettie » 18 Jun 2008, 10:56

Gob en Tomo zijn tweelingbroers. Onafscheidelijk. Maar een erg prettig leven hebben ze niet en hun familie is allesbehalve een verzameling warme, lieve mensen. Dus besluiten ze zich stiekem bij het leger aan te sluiten. Dat is het plan, dat is wat broers horen te doen. Samen te blijven, door dik en dun.
Maar het is niet wat gebeurt...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/chris-adrian

Elvira
Laatst gewijzigd door Dettie op 05 Apr 2009, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Re: Chris Adrian - De machine van Gob

Berichtdoor Roel » 18 Jun 2008, 11:45

Hallo Elvira,

Dat klinkt bijna als een moderne versie van Frankenstein van Mary Shelley! Ik heb het verslag vluchtigjes gelezen, want dit verhaal intrigeert me. Eentje om zelf te lezen. Trouwens nog nooit van deze schrijver gehoord. En wat een pil!

Groeten,
Roel

Dettie schreef:Gob en Tomo zijn tweelingbroers. Onafscheidelijk. Maar een erg prettig leven hebben ze niet en hun familie is allesbehalve een verzameling warme, lieve mensen. Dus besluiten ze zich stiekem bij het leger aan te sluiten. Dat is het plan, dat is wat broers horen te doen. Samen te blijven, door dik en dun.
Maar het is niet wat gebeurt...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/chris-adrian

Elvira

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 18 Jun 2008, 21:20

Ja, Roel, toen ik de achterflap las, ging dat ook door mijn hoofd. Nu heb ik Frankenstein zelf niet gelezen, dus echte parallellen kan ik niet trekken. Maar als je wil, kan ik het je wel eens lenen?
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 19 Jun 2008, 10:43

Frankenstein van Mary Shelley heb ik wel gelezen. Groots! Als je dat vergelijkt met Dracula van Bram Stoker, dan valt die laatste erbij in het niet. Dracula is geen literatuur, daar heeft het te weinig diepgang voor, personages zijn zwak uitgewerkt, zoals Dr van Helsing. De verfilming bood veel meer, maar ja, dan kan ook niet anders met een rasacteur als Peter Cushing. Daarentegen is Frankenstein weldegelijk literatuur. Een spannend verhaal waar ook diverse thema's die de mensheid behelst behandeld worden. Het is een boek wat mensen toendertijd aan het denken zette en wat mensen, die het boek nu lezen, nog steeds doet. Zeker nu de discussie rond klonen, genetische manipulatie en dna volop aan de gang is.

Bedankt voor het aanbod, maar als ik het wil lezen zoek het op in de bib, mochten ze het niet hebben, dan koop ik het. Zowiezo als het boek echt goed is koop ik daarna het boek toch. Maar nogmaals bedankt voor het aanbod.

elviratoverspin schreef:Ja, Roel, toen ik de achterflap las, ging dat ook door mijn hoofd. Nu heb ik Frankenstein zelf niet gelezen, dus echte parallellen kan ik niet trekken. Maar als je wil, kan ik het je wel eens lenen?

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Chris Adrian - De machine van Gob

Berichtdoor berdine » 15 Jun 2012, 12:18

De boeken van Chris Adrian zijn vreemde boeken. Er lopen doorgaans nogal wat geesten en engelen in rond. Historische en fictieve personen, historische personen met fictieve levens, levenden en doden die met elkaar praten en elkaars handelingen sturen, alles is mogelijk in zijn fantasie. Dit eerste boek van Adrian vond ik minder boeiend dan zijn tweede "Het kinderziekenhuis". Er wordt veel aandacht besteed aan de machine die Gob bouwt om zijn overleden broer terug te brengen (en tevens de broers en geliefde van Gob's vrouw en zijn vrienden). Ook de politieke aspiraties van Victoria Woodhull komen uitgebreid aan bod. Daardoor was het boek bij tijd en wijle een beetje saai. De tweede helft bevatte minder humor. De geestige engel verdween uit beeld en de geesten van de overledenen werden steeds serieuzer.
Leuk was wel over het ontstaan van "Pickie Beecher" te lezen, een personage dat in "Het kinderziekenhuis" een belangrijke rol speelt. Ook de hoofdpersoon van laatstgenoemd boek, Jemma, is een nazaat van de familie van Gob.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Chris Adrian - De machine van Gob

Berichtdoor Marjo » 15 Jun 2012, 15:27

(Even dacht ik dat oude bekenden weer hun neus lieten zien, maar dat is helaas niet zo)
Maar die Chris Adrian klinkt eigenlijk wel als een schrijver die ik zou kunnen waarderen. Toch maar eens zoeken naar een boek van hem!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten