Derwent Christmas - Twee tranen (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Derwent Christmas - Twee tranen (debuut)

Berichtdoor Marjo » 13 Jun 2008, 16:48

Een psychologische roman zou ik zeggen, maar men zegt dat het een thriller is.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/derwent-christmas

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Jun 2008, 13:11

8weekly noemt het een thriller-roman en zegt ook wat jij opmerkt marjo.

In het boek van Christmas draait alles om de plot die goed doordacht en slim opgezet is. Maar het verhaal steunt te veel op die plot, terwijl de details wat zijn verwaarloosd. Gevolg is dat de gevangenis net zo goed in Nederland had kunnen staan als in Amerika, behalve dan dat in Nederland de doodstraf niet wordt uitgevoerd.

recensieweb schrijft:

Als literaire detective, zoals men de roman zien moet, is Twee tranen niet geslaagd, puur door de pogingen tot literaire verdieping, die uiteindelijk alleen tot verlenging van het boek leiden.
Eén grote vraag over het realisme van het boek blijft dan nog hangen: wat doet Didier, omgeven door personages met Nederlandse namen, als ‘Josef Nieuwland’, in een in Nederland niet bestaande dodencel?


Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Jun 2008, 11:52

Ha..het valt ook wel erg op, gewoon omdat het niet kan kloppen, dat van die dodencel dan.
En ik ben blij dat ook anderen het boek niet echt een thriller vinden, ik vind het altijd moeilijk om zoiets zomaar te zeggen, als lezende leek.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten