Jacqueline Epskamp - Stellenbosch (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jacqueline Epskamp - Stellenbosch (debuut)

Berichtdoor Dettie » 10 Jun 2008, 17:47

Een schitterend boek...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/jacqueline-epskamp
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Mei 2009, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 12 Mei 2009, 17:09

Dank zij Marjo ben ik nu verdiept in dit boek. Precies het soort boeken waar ik van houd. Ik zit al helemaal in het verhaal.

Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Mei 2009, 17:10

Nou geniet ze willeke, ik vond het echt erg mooi.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 14 Mei 2009, 18:37

Wat een heerlijk lees-boek is dit..zo'n boek wat misschien niet uitblinkt door stijl of literair gehalte maar waar je maar in door blijft lezen omdat je wilt weten hoe het verder gaat. En in dit geval ook vooral wat er gebeurd is.
Omdat het geschreven is door gegene die het script van de film heeft geschreven is het ook heel beeldend. Ik zag in ieder geval de mensen , de wijnboerderij en het landschap helemaal voor me.

Inmiddels heb ik ook de tv serie in huis dus ik ben benieuwd of die beelden overeenkomen of ik gewoon in mijn hoofd iets heel anders verzonnen heb.

Hoe dan ook, ik heb erg genoten van het boek.

Wil

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Mei 2009, 09:22

Ik wist het dat je het mooi zou vinden!
Zelf heb ik erg genoten van het verhaal. Vooral van de prachtige beschrijving van de plantage. Je wandelde daar als het ware in het rond.
En die moeder die toch zomaar daar neergezet wordt en verlangt naar ietsje meer luxe. Het zal in werkelijkheid ook vast zo geweest zijn voor mensen, misschien nog wel erger.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 15 Mei 2009, 09:51

Ik vond de vertelpersonages ook mooi. Je zou denken dat het vanuit de zus verteld wordt, die toch een van de belangrijkste personages is, maar juist omdat dat niet zo is kom je uit heel andere hoeken nog meer te weten.
En die moeder is inderdaad mooi-tragisch.

Enig kritiekpunt vond ik dat een vrij bepalende scene, ik kan er niet te veel over zeggen maar met de wijn, en dat dat mis gaat, zich aan het eind weer herhaald.
Dat vond ik meer voor de film dan voor het boek. In een film werkt dat denk ik toch beter, in een boek ligt het er dan toch snel te dik bovenop.

Willeke


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten